15.000 polls al cap d’una nena

15.000 polls al cap d'una nena

Les xarxes socials s’han vist sorpreses per la gran quantitat de polls que contenia el cap d’una nena de la ciutat de Corpus Christi, a Texas.

Li picava el cap i no sabia per què

A la xiqueta li picava el cap, però ni ella ni els seus pares van fer res per a erradicar els seus polls. El problema és que si no es tracta de pressa estes bestioles es van multiplicant fins a tenir tot el cap infestat. En este cas, la menuda tenia més de 15.000 polls en el seu pèl que es veien a llarga distància.

15.000 polls en el seu pèl

Va ser en este moment quan els pares la van portar a un centre especialitzat en tractaments per a l’eliminació de polls, on li van fer un vídeo per a advertir sobre el risc que té no tractar-se els polls com cal.

<

@canariona41 Niña con más de 15 mill piojos #piojos #parati #fyp ♬ sonido original – Canariona100%

>

El vídeo ràpidament s’ha viralitzat en TikTok on ha terroritzat a milers de persones que no sabien que tal infestació era possible.

Les plagues de polls és un dels malsons dels pares any rere any. És igual com siga el pèl, si curt o llarg, estiga brut o net; els polls sempre tornen, sobretot en esta època de l’any en la qual els nens tornen al col·legi i juguen sense miraments ajuntant el seu cap els uns amb els altres.

Per a evitar-los, el més important és la prevenció: no cal esperar que el xiquet es grate el cap per a fer una revisió. La clau està a agafar-los a temps, així com més aviat millor s’ataquen més eficaç serà la seua erradicació.

En ell cole és poden contagiar més ràpidament

Quan els xiquets van al col·legi són més propensos a tenir polls, per això, per a agafar-lo a temps, cal ser molt constant i fer moltes revisions. Una vegada es trobe algun rastre d’estes bestioles cal seguir rigorosament el tractament, si no els polls es tornen resistents a uns certs productes químics.

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ja ha publicat les recomanacions per a la prevenció i el tractament de les pediculosis per a tractar les infestacions de polls i liendres.

Consells

Prenga les següents mesures per a prevenir i controlar el contagi de la pediculosi:

1. Evite el contacte cap amb cap (cabell amb cabell).

Els xiquets són nens, però se’ls ha de dir que eviten el contacte cap amb cap mentre juguen amb altres nens, ja siga a l’escola, al parc o mentre practiquen els esports. Pel fet que els polls no poden volar, botar o saltar, només es passen als seus nens a través del contacte directe.

2. No permeta que els menuts pernocten fins 48 hores després del tractament o que no s’observen Leandres.

Si hi ha un brot de pediculosi a l’escola del seu nen, no deixe que els seus fills dormen fos de casa per algun temps, ja que els polls poden sobreviure en la roba de llit, coixins i tapets de la casa d’algú que té pediculosi.

3. No compartisca el que es posa o usa en el seu cabell

Diga’ls als seus fills que no deixen que uns altres usen les seues pintes, raspalls, barrets, bufandes, mocadors, diademes, sivelles o tovalloles —bàsicament, qualsevol cosa que s’usen al cap.

Desinfecte les pintes i raspalls que han estat utilitzats per algú infestat submergint-les en aigua calenta (almenys a 130°F/54 °C) de 5 a 10 minuts.

4. Pense bé les coses quan es refereix a la neteja de la seua llar.

Una neteja extrema de l’entorn no sembla reduir la propagació de la pediculosi. No obstant això, rentar les fundes dels coixins pot ser útil. Gastar molt de temps i diners en activitats de neteja de la llar no és necessari per a prevenir la infesta de polls o Leandres que han caigut del cap i que es llisquen en els mobles o la roba.

El sentit comú la guiarà si és que vosté desitja fer alguna cosa més sobre este tema.
Ha d’evitar ficar-se al llit sobre llits, sofàs, coixins, tapets o animals de peluix que han estat en contacte directe amb una persona infestada amb polls i que no ha rebut tractament.
Pot triar rentar en la rentadora amb aigua calenta (130°F/ 54.4 °C) i assecar en el cicle de màxima temperatura la roba, la roba de llit i tots els articles que va usar una persona infestada de polls i sense tractament durant dos dies abans de començar el tractament. La roba i els articles que no són rentables poden rentar-se en sec o segellar-se i emmagatzemar-se en una bossa plàstica per dos setmanes.

Vosté pot netejar el pis i els mobles amb l’aspiradora, particularment on la persones infestada de polls i sense ser tractada van estar assegudes o ficades al llit.

5. Cerciore’s que altres membres de la seua llar, incloent aquells amb dos llars, siguen examinats i reben tractament per a la pediculosi si és necessari.

6. No utilitze atomitzadors ni nebulitzadors per a plagues en la llar.

No són necessaris per a controlar la pediculosi i poden ser nocius si s’inhalen o absorbeixen en la pell, especialment per als xiquets menuts.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.