15.000 polls al cap d’una nena

15.000 polls al cap d'una nena

Les xarxes socials s’han vist sorpreses per la gran quantitat de polls que contenia el cap d’una nena de la ciutat de Corpus Christi, a Texas.

Li picava el cap i no sabia per què

A la xiqueta li picava el cap, però ni ella ni els seus pares van fer res per a erradicar els seus polls. El problema és que si no es tracta de pressa estes bestioles es van multiplicant fins a tenir tot el cap infestat. En este cas, la menuda tenia més de 15.000 polls en el seu pèl que es veien a llarga distància.

15.000 polls en el seu pèl

Va ser en este moment quan els pares la van portar a un centre especialitzat en tractaments per a l’eliminació de polls, on li van fer un vídeo per a advertir sobre el risc que té no tractar-se els polls com cal.

<

@canariona41 Niña con más de 15 mill piojos #piojos #parati #fyp ♬ sonido original – Canariona100%

>

El vídeo ràpidament s’ha viralitzat en TikTok on ha terroritzat a milers de persones que no sabien que tal infestació era possible.

Les plagues de polls és un dels malsons dels pares any rere any. És igual com siga el pèl, si curt o llarg, estiga brut o net; els polls sempre tornen, sobretot en esta època de l’any en la qual els nens tornen al col·legi i juguen sense miraments ajuntant el seu cap els uns amb els altres.

Per a evitar-los, el més important és la prevenció: no cal esperar que el xiquet es grate el cap per a fer una revisió. La clau està a agafar-los a temps, així com més aviat millor s’ataquen més eficaç serà la seua erradicació.

En ell cole és poden contagiar més ràpidament

Quan els xiquets van al col·legi són més propensos a tenir polls, per això, per a agafar-lo a temps, cal ser molt constant i fer moltes revisions. Una vegada es trobe algun rastre d’estes bestioles cal seguir rigorosament el tractament, si no els polls es tornen resistents a uns certs productes químics.

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ja ha publicat les recomanacions per a la prevenció i el tractament de les pediculosis per a tractar les infestacions de polls i liendres.

Consells

Prenga les següents mesures per a prevenir i controlar el contagi de la pediculosi:

1. Evite el contacte cap amb cap (cabell amb cabell).

Els xiquets són nens, però se’ls ha de dir que eviten el contacte cap amb cap mentre juguen amb altres nens, ja siga a l’escola, al parc o mentre practiquen els esports. Pel fet que els polls no poden volar, botar o saltar, només es passen als seus nens a través del contacte directe.

2. No permeta que els menuts pernocten fins 48 hores després del tractament o que no s’observen Leandres.

Si hi ha un brot de pediculosi a l’escola del seu nen, no deixe que els seus fills dormen fos de casa per algun temps, ja que els polls poden sobreviure en la roba de llit, coixins i tapets de la casa d’algú que té pediculosi.

3. No compartisca el que es posa o usa en el seu cabell

Diga’ls als seus fills que no deixen que uns altres usen les seues pintes, raspalls, barrets, bufandes, mocadors, diademes, sivelles o tovalloles —bàsicament, qualsevol cosa que s’usen al cap.

Desinfecte les pintes i raspalls que han estat utilitzats per algú infestat submergint-les en aigua calenta (almenys a 130°F/54 °C) de 5 a 10 minuts.

4. Pense bé les coses quan es refereix a la neteja de la seua llar.

Una neteja extrema de l’entorn no sembla reduir la propagació de la pediculosi. No obstant això, rentar les fundes dels coixins pot ser útil. Gastar molt de temps i diners en activitats de neteja de la llar no és necessari per a prevenir la infesta de polls o Leandres que han caigut del cap i que es llisquen en els mobles o la roba.

El sentit comú la guiarà si és que vosté desitja fer alguna cosa més sobre este tema.
Ha d’evitar ficar-se al llit sobre llits, sofàs, coixins, tapets o animals de peluix que han estat en contacte directe amb una persona infestada amb polls i que no ha rebut tractament.
Pot triar rentar en la rentadora amb aigua calenta (130°F/ 54.4 °C) i assecar en el cicle de màxima temperatura la roba, la roba de llit i tots els articles que va usar una persona infestada de polls i sense tractament durant dos dies abans de començar el tractament. La roba i els articles que no són rentables poden rentar-se en sec o segellar-se i emmagatzemar-se en una bossa plàstica per dos setmanes.

Vosté pot netejar el pis i els mobles amb l’aspiradora, particularment on la persones infestada de polls i sense ser tractada van estar assegudes o ficades al llit.

5. Cerciore’s que altres membres de la seua llar, incloent aquells amb dos llars, siguen examinats i reben tractament per a la pediculosi si és necessari.

6. No utilitze atomitzadors ni nebulitzadors per a plagues en la llar.

No són necessaris per a controlar la pediculosi i poden ser nocius si s’inhalen o absorbeixen en la pell, especialment per als xiquets menuts.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.