15.000 polls al cap d’una nena

15.000 polls al cap d'una nena

Les xarxes socials s’han vist sorpreses per la gran quantitat de polls que contenia el cap d’una nena de la ciutat de Corpus Christi, a Texas.

Li picava el cap i no sabia per què

A la xiqueta li picava el cap, però ni ella ni els seus pares van fer res per a erradicar els seus polls. El problema és que si no es tracta de pressa estes bestioles es van multiplicant fins a tenir tot el cap infestat. En este cas, la menuda tenia més de 15.000 polls en el seu pèl que es veien a llarga distància.

15.000 polls en el seu pèl

Va ser en este moment quan els pares la van portar a un centre especialitzat en tractaments per a l’eliminació de polls, on li van fer un vídeo per a advertir sobre el risc que té no tractar-se els polls com cal.

<

@canariona41 Niña con más de 15 mill piojos #piojos #parati #fyp ♬ sonido original – Canariona100%

>

El vídeo ràpidament s’ha viralitzat en TikTok on ha terroritzat a milers de persones que no sabien que tal infestació era possible.

Les plagues de polls és un dels malsons dels pares any rere any. És igual com siga el pèl, si curt o llarg, estiga brut o net; els polls sempre tornen, sobretot en esta època de l’any en la qual els nens tornen al col·legi i juguen sense miraments ajuntant el seu cap els uns amb els altres.

Per a evitar-los, el més important és la prevenció: no cal esperar que el xiquet es grate el cap per a fer una revisió. La clau està a agafar-los a temps, així com més aviat millor s’ataquen més eficaç serà la seua erradicació.

En ell cole és poden contagiar més ràpidament

Quan els xiquets van al col·legi són més propensos a tenir polls, per això, per a agafar-lo a temps, cal ser molt constant i fer moltes revisions. Una vegada es trobe algun rastre d’estes bestioles cal seguir rigorosament el tractament, si no els polls es tornen resistents a uns certs productes químics.

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ja ha publicat les recomanacions per a la prevenció i el tractament de les pediculosis per a tractar les infestacions de polls i liendres.

Consells

Prenga les següents mesures per a prevenir i controlar el contagi de la pediculosi:

1. Evite el contacte cap amb cap (cabell amb cabell).

Els xiquets són nens, però se’ls ha de dir que eviten el contacte cap amb cap mentre juguen amb altres nens, ja siga a l’escola, al parc o mentre practiquen els esports. Pel fet que els polls no poden volar, botar o saltar, només es passen als seus nens a través del contacte directe.

2. No permeta que els menuts pernocten fins 48 hores després del tractament o que no s’observen Leandres.

Si hi ha un brot de pediculosi a l’escola del seu nen, no deixe que els seus fills dormen fos de casa per algun temps, ja que els polls poden sobreviure en la roba de llit, coixins i tapets de la casa d’algú que té pediculosi.

3. No compartisca el que es posa o usa en el seu cabell

Diga’ls als seus fills que no deixen que uns altres usen les seues pintes, raspalls, barrets, bufandes, mocadors, diademes, sivelles o tovalloles —bàsicament, qualsevol cosa que s’usen al cap.

Desinfecte les pintes i raspalls que han estat utilitzats per algú infestat submergint-les en aigua calenta (almenys a 130°F/54 °C) de 5 a 10 minuts.

4. Pense bé les coses quan es refereix a la neteja de la seua llar.

Una neteja extrema de l’entorn no sembla reduir la propagació de la pediculosi. No obstant això, rentar les fundes dels coixins pot ser útil. Gastar molt de temps i diners en activitats de neteja de la llar no és necessari per a prevenir la infesta de polls o Leandres que han caigut del cap i que es llisquen en els mobles o la roba.

El sentit comú la guiarà si és que vosté desitja fer alguna cosa més sobre este tema.
Ha d’evitar ficar-se al llit sobre llits, sofàs, coixins, tapets o animals de peluix que han estat en contacte directe amb una persona infestada amb polls i que no ha rebut tractament.
Pot triar rentar en la rentadora amb aigua calenta (130°F/ 54.4 °C) i assecar en el cicle de màxima temperatura la roba, la roba de llit i tots els articles que va usar una persona infestada de polls i sense tractament durant dos dies abans de començar el tractament. La roba i els articles que no són rentables poden rentar-se en sec o segellar-se i emmagatzemar-se en una bossa plàstica per dos setmanes.

Vosté pot netejar el pis i els mobles amb l’aspiradora, particularment on la persones infestada de polls i sense ser tractada van estar assegudes o ficades al llit.

5. Cerciore’s que altres membres de la seua llar, incloent aquells amb dos llars, siguen examinats i reben tractament per a la pediculosi si és necessari.

6. No utilitze atomitzadors ni nebulitzadors per a plagues en la llar.

No són necessaris per a controlar la pediculosi i poden ser nocius si s’inhalen o absorbeixen en la pell, especialment per als xiquets menuts.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.