40 entitats cíviques formen una plataforma en defensa de Vinatea

La Plataforma Salvem a Vinatea, conformada, hui en dia, per més de 40 entitats cíviques i culturals, ha fet públic en un comunicat que presentat per registre d’entrada en la Subdelegació de Govern, instàncies als onze Ajuntaments involucrats en el contrafur evitat pel Fet de Vinatea.

En la mateixa se’ls demana el suport, com a representants públics d’una ciutat implicada en aquells fets, per tal que el monument a Vinatea no siga desubicat: “fent-nos arribar el seu suport d’aquesta iniciativa que hem comés i que desitgem fer arribar a l’equip de govern de l’Ajuntament de València perquè l’efígie de Vinatea continue presidint l’emblemàtica plaça de l’Ajuntament.”

La Plataforma Salvem a Vinatea, igualment, ha acordat demanar reunir-se en els portaveus i regidors dels distints grups municipals per a traslladar-los la voluntat que es mantinga el monument en la seua ubicació actual, no en una altra, i que porten al Ple la sol·licitud que es va presentar el 17 de novembre perquè s’aprove i garantisca la continuïtat del monument en el lloc que ara ocupa.

La Plataforma Salvem a Vinatea vol “un compromís ferm per part de la Corporació municipal de València, sense ambigüitats ni brindis al sol, com les que va realitzar la vicealcaldessa de València, Sandra Gómez, en l’entrevista amb l’AJV, en les que no deixa clar si Vinatea es queda o simplement evitava, de forma política, banyar-se i de pas confondre a la ciutadania davant el clam popular que lluita pel manteniment del monument.”

“La Plataforma Salvem a Vinatea no cessarà en les seues reivindicacions i en la captació d’adhesions a la petició, perquè no es lleve l’estàtua de l’heroi valencià, fins a aconseguir, aquest, el seu objectiu.” Conclou el comunicat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.