40 entitats cíviques formen una plataforma en defensa de Vinatea

La Plataforma Salvem a Vinatea, conformada, hui en dia, per més de 40 entitats cíviques i culturals, ha fet públic en un comunicat que presentat per registre d’entrada en la Subdelegació de Govern, instàncies als onze Ajuntaments involucrats en el contrafur evitat pel Fet de Vinatea.

En la mateixa se’ls demana el suport, com a representants públics d’una ciutat implicada en aquells fets, per tal que el monument a Vinatea no siga desubicat: «fent-nos arribar el seu suport d’aquesta iniciativa que hem comés i que desitgem fer arribar a l’equip de govern de l’Ajuntament de València perquè l’efígie de Vinatea continue presidint l’emblemàtica plaça de l’Ajuntament.»

La Plataforma Salvem a Vinatea, igualment, ha acordat demanar reunir-se en els portaveus i regidors dels distints grups municipals per a traslladar-los la voluntat que es mantinga el monument en la seua ubicació actual, no en una altra, i que porten al Ple la sol·licitud que es va presentar el 17 de novembre perquè s’aprove i garantisca la continuïtat del monument en el lloc que ara ocupa.

La Plataforma Salvem a Vinatea vol «un compromís ferm per part de la Corporació municipal de València, sense ambigüitats ni brindis al sol, com les que va realitzar la vicealcaldessa de València, Sandra Gómez, en l’entrevista amb l’AJV, en les que no deixa clar si Vinatea es queda o simplement evitava, de forma política, banyar-se i de pas confondre a la ciutadania davant el clam popular que lluita pel manteniment del monument.»

«La Plataforma Salvem a Vinatea no cessarà en les seues reivindicacions i en la captació d’adhesions a la petició, perquè no es lleve l’estàtua de l’heroi valencià, fins a aconseguir, aquest, el seu objectiu.» Conclou el comunicat.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.