40 entitats cíviques formen una plataforma en defensa de Vinatea

La Plataforma Salvem a Vinatea, conformada, hui en dia, per més de 40 entitats cíviques i culturals, ha fet públic en un comunicat que presentat per registre d’entrada en la Subdelegació de Govern, instàncies als onze Ajuntaments involucrats en el contrafur evitat pel Fet de Vinatea.

En la mateixa se’ls demana el suport, com a representants públics d’una ciutat implicada en aquells fets, per tal que el monument a Vinatea no siga desubicat: «fent-nos arribar el seu suport d’aquesta iniciativa que hem comés i que desitgem fer arribar a l’equip de govern de l’Ajuntament de València perquè l’efígie de Vinatea continue presidint l’emblemàtica plaça de l’Ajuntament.»

La Plataforma Salvem a Vinatea, igualment, ha acordat demanar reunir-se en els portaveus i regidors dels distints grups municipals per a traslladar-los la voluntat que es mantinga el monument en la seua ubicació actual, no en una altra, i que porten al Ple la sol·licitud que es va presentar el 17 de novembre perquè s’aprove i garantisca la continuïtat del monument en el lloc que ara ocupa.

La Plataforma Salvem a Vinatea vol «un compromís ferm per part de la Corporació municipal de València, sense ambigüitats ni brindis al sol, com les que va realitzar la vicealcaldessa de València, Sandra Gómez, en l’entrevista amb l’AJV, en les que no deixa clar si Vinatea es queda o simplement evitava, de forma política, banyar-se i de pas confondre a la ciutadania davant el clam popular que lluita pel manteniment del monument.»

«La Plataforma Salvem a Vinatea no cessarà en les seues reivindicacions i en la captació d’adhesions a la petició, perquè no es lleve l’estàtua de l’heroi valencià, fins a aconseguir, aquest, el seu objectiu.» Conclou el comunicat.

Últimes notícies

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.

Bernabé assegura que el Govern pressionarà per evitar cotxes al bulevard García Lorca

Pilar Bernabé afirma que el Govern dEspanya influirà perquè el bulevard Federico García Lorca siga un gran parc sense trànsit i critica lactitud de lalcalesa María José Catalá.