40 entitats cíviques formen una plataforma en defensa de Vinatea

La Plataforma Salvem a Vinatea, conformada, hui en dia, per més de 40 entitats cíviques i culturals, ha fet públic en un comunicat que presentat per registre d’entrada en la Subdelegació de Govern, instàncies als onze Ajuntaments involucrats en el contrafur evitat pel Fet de Vinatea.

En la mateixa se’ls demana el suport, com a representants públics d’una ciutat implicada en aquells fets, per tal que el monument a Vinatea no siga desubicat: «fent-nos arribar el seu suport d’aquesta iniciativa que hem comés i que desitgem fer arribar a l’equip de govern de l’Ajuntament de València perquè l’efígie de Vinatea continue presidint l’emblemàtica plaça de l’Ajuntament.»

La Plataforma Salvem a Vinatea, igualment, ha acordat demanar reunir-se en els portaveus i regidors dels distints grups municipals per a traslladar-los la voluntat que es mantinga el monument en la seua ubicació actual, no en una altra, i que porten al Ple la sol·licitud que es va presentar el 17 de novembre perquè s’aprove i garantisca la continuïtat del monument en el lloc que ara ocupa.

La Plataforma Salvem a Vinatea vol «un compromís ferm per part de la Corporació municipal de València, sense ambigüitats ni brindis al sol, com les que va realitzar la vicealcaldessa de València, Sandra Gómez, en l’entrevista amb l’AJV, en les que no deixa clar si Vinatea es queda o simplement evitava, de forma política, banyar-se i de pas confondre a la ciutadania davant el clam popular que lluita pel manteniment del monument.»

«La Plataforma Salvem a Vinatea no cessarà en les seues reivindicacions i en la captació d’adhesions a la petició, perquè no es lleve l’estàtua de l’heroi valencià, fins a aconseguir, aquest, el seu objectiu.» Conclou el comunicat.

Últimes notícies

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.

Pérez Llorca acusa Sánchez de arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat el Govern d'Espanya d'arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta i ha retret a Pedro Sánchez que, segons ell, 'li sobren relats i li falten fets'. Les declaracions s'han produït a València durant l'inici de curs del Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana.

Alicant tornarà a confiar en Espadero i Gómez per a les fogueres oficials de 2027

Les maquetes de Pedro Espadero i Sergio Gómez han sigut triades com a foguera oficial adulta i infantil dAlicant per a 2027, en la seua vintena i catorzena plantà davant lAjuntament.

Barrachina evita pronunciar-se sobre si un avís Es-Alert abans hauria salvat vides el 29-O

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, admet que no sap si un Es-Alert més prompte el 29 d’octubre de 2024 hauria evitat morts per la dana i remeta el debat als tècnics, en línia amb la defensa de Carlos Mazón en la causa oberta a Catarroja.

Un episodi de calor molt anòmal portarà temperatures de rècord en setembre

A partir de divendres, la Comunitat Valenciana viurà un episodi de calor molt anòmal per a setembre, amb màximes de fins a 34 graus en el litoral i nits de fort oratge de bochor.

Deu tortugues babaues nascudes a Almassora tornen a la mar després d’un any de cures

Deu tortugues babaues nascudes en 2025 a la platja de Benafelí, a Almassora, han sigut alliberades al Mediterrani després d’un any en el programa de conservació ‘Head Starting’. El projecte, impulsat per la Fundació Oceanogràfic i la Fundació Azul Marino, busca augmentar la supervivència d’esta espècie amenaçada.

Agost de 2026 bat tots els rècords de calor a la Comunitat Valenciana

Agost de 2026 ha sigut el més calorós registrat a la Comunitat Valenciana, amb una anomalia tèrmica de 2,1 graus i nits sufocants. Les pluges han sigut globalment normals, però molt irregulars i amb reventons que han deixat ratxes de vent de més de 100 km/h.

El Consell se suma a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi de Ceuta

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha afirmat que el Govern valencià dona suport a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi migratòria de Ceuta i ha exigit la convocatòria d’eleccions generals. També ha defensat les mobilitzacions multitudinàries en diverses ciutats i ha remarcat que la Comunitat Valenciana no ha rebut cap proposta per a l’acollida de menors no acompanyats.