822 vivendes públiques noves a Torrevieja estaran llestes en 2028 amb el Pla Vive

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat este divendres l’inici de les obres de 822 vivendes de protecció pública a a Torrevieja, que es construiran en quatre solars municipals dins del Pla Vive i que, segons el calendari previst, estaran disponibles en 2028.

Segons ha explicat en la presentació del Pla Vive en la localitat, el projecte preveu una inversió aproximada de 100 milions d’euros per a impulsar noves vivendes de protecció pública en estos terrenys municipals.

En l’acte han participat la vicepresidenta primera i consellera de Vivenda, Ocupació, Joventut i Igualtat, Susana Camarero, l’alcalde de Torrevieja, Eduardo Dolón, i representants de les empreses constructores adjudicatàries dels immobles.

Pérez Llorca ha subratllat que la Generalitat ha apostat per reforçar el parc de vivenda de protecció pública en la Comunitat Valenciana ‘per a les persones que més ho necessiten i pensant especialment en la gent jove’, i ha contraposat esta política als ‘zero immobles socials’ que, segons ha indicat, hi havia en les dos legislatures anteriors.

Creixement del parc de vivenda protegida

El president ha detallat que, en poc més de tres anys, el Govern valencià ha impulsat quasi 6.500 immobles en les tres províncies des de l’inici de l’actual legislatura.

D’eixa xifra, 4.833 corresponen a vivendes de protecció pública impulsades en règim de col·laboració públic-privada, mentres que les 1.585 restants són de promoció privada.

Pérez Llorca ha agraït el suport dels 320 ajuntaments de la Comunitat Valenciana, ‘de tots els colors polítics’, que s’han adherit al Pla Vive ‘per creure en este projecte i voler solucionar el problema de la vivenda’.

Segons ha indicat, esta implicació municipal ha permés posar sòl a disposició de noves promocions i accelerar iniciatives en moltes localitats que tenien projectes bloquejats.

El paper del Pla Vive en la política de vivenda

El president ha destacat la faena de la Conselleria de Vivenda a través del Pla Vive, que segons ha dit ha sigut clau ‘per desatascar problemes tan estructurals com la vivenda, amb novetats importants i donant preferència als jóvens’.

També ha afirmat que la Generalitat ‘està corregint els errors del passat’ i ha insistit que l’objectiu és ampliar el parc de vivenda assequible en tot el territori valencià.

Pérez Llorca ha explicat que, actualment, ‘adjudiquem les vivendes d’una forma molt més transparent, molt més objectiva i a través d’un portal que hem presentat on qualsevol persona es pot inscriure i qualsevol persona pot tindre la informació en el moment’.

A més, ha recordat que el Pla Vive reserva un 40% de les vivendes de protecció pública per a persones jóvens, la qual cosa pretén facilitar l’emancipació d’este col·lectiu en municipis amb alta demanda residencial com Torrevieja.

El president ha al·ludit també a altres mesures de la Generalitat en matèria d’accés a la vivenda, com la reducció de l’Impost de Transmissions Patrimonials per a jóvens i persones vulnerables i el programa de garanties de l’IVF, que permet finançar fins al 100% del preu de l’immoble per a facilitar la compra.

Reclamacions al Govern d’Espanya

Pel que fa a la política estatal, Pérez Llorca ha assenyalat que, al seu juí, ‘el problema de la vivenda només se solucionarà construint més vivendes i això és el que han de fer les administracions’.

Per a avançar en eixa direcció, ha defensat que cal ‘respectar la sostenibilitat, eliminar burocràcia i redactar una nova legislació en matèria urbanística que done més autonomia als ajuntaments’, una norma sobre la qual ha assegurat que ‘s’està preparant i jo crec que enguany també veurà la llum’.

El president ha invitat el Govern d’Espanya a sumar-se al Pla Vive, perquè, segons ha afirmat, ‘hem trobat una bona fórmula per a construir vivendes en la Comunitat Valenciana’.

En esta línia, ha considerat que ‘si tinguérem una veritable col·laboració i si el Govern d’Espanya se sumara a este projecte, que està permetent que en moltíssimes localitats de la Comunitat Valenciana es construïsquen vivendes, podríem ser molt més ambiciosos i no parlar de 10.000, sinó parlar de 20.000’ vivendes de protecció pública.

Més de 800 vivendes protegides a Torrevieja

Pel que fa al cas concret de Torrevieja, les actuacions es desenvoluparan en quatre solars municipals situats en els sectors La Hoya i La Manguilla.

En estos terrenys es construiran vivendes tipus estudi i habitatges d’1, 2 i 3 dormitoris, amb l’objectiu d’ajustar-se a diferents perfils de demanda, des de jóvens que busquen el seu primer pis fins a famílies.

El procediment de permuta de sòl previst en el projecte permetrà que l’Ajuntament de Torrevieja incorpore 182 vivendes al seu parc municipal, que es destinaran a lloguer social o a altres fórmules d’accés assequible, segons definisca el consistori.

Amb este tipus d’iniciatives, el Consell pretén incrementar el nombre de vivendes públiques disponibles i facilitar que col·lectius amb més dificultats econòmiques disposen d’opcions reals per a accedir a una llar.

Últimes notícies

La Fiscalia admet un error i rebaixa a 2 anys i mig la petició de presó per als activistes de Greenpeace

La Fiscalia ha reconegut un error en aplicar un Codi Penal no vigent i ha reduït de cinc a dos anys i mig la petició de presó per a onze activistes de Greenpeace jutjats per desordes públics pel bloqueig d’un gaser al port de Sagunt en 2021. La defensa sosté que va ser una protesta pacífica protegida pels drets humans i reclama l’absolució.

Mor als 84 anys Manuel Boix, referent internacional de l’art valencià

L’artiste plàstic Manuel Boix, nascut a l’Alcúdia en 1942 i Premi Nacional d’Arts Plàstiques, ha mort als 84 anys. La vetla tindrà lloc este dijous a la casa familiar abans de la seua incineració en un acte íntim.

Sergio García torna a l’Obert d’Espanya de golf a Madrid

Sergio García ha confirmat que tornarà a disputar l’Obert d’Espanya, que es jugarà del 8 a l’11 d’octubre al Club de Campo Villa de Madrid, on coincidirà amb figures com Jon Rahm i Shane Lowry.

Hábitat València convertix la fira en un gran aparador del millor disseny espanyol

Hábitat València i les fires Textilhogar, Espacio Cocina SICI i 360 by Cevisama ocuparan 112.000 m² a Feria Valencia amb 1.221 marques de producte de gamma mitjana-alta i una previsió de 40.000 professionals visitants.

La covid es dispara un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana

La incidència d’infeccions respiratòries per covid-19 ha augmentat un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana, fins als 117,2 casos per cada 100.000 habitants, mentres la grip baixa i el VRS es manté a zero.

Els testimonis defenen que la protesta de Greenpeace a Sagunt no va causar danys

Agents de la Guàrdia Civil, responsables portuaris i periodistes han coincidit en el juí que l’acció de Greenpeace a Sagunt en 2021 va ser pacífica, sense danys materials ni risc materialitzat per al trànsit marítim.

El Suprem confirma 4 anys de presó a Santi Mina per abusos sexuals

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a quatre anys de presó al futbolista i exjugador del València Santi Mina per un delicte d’abusos sexuals comesos en 2017 a Mojácar, i ha mantingut la indemnització de 25.000 euros fixada pel TSJA.

El CCCC mostra el vídeoassaig de Joan Morey sobre veu i comunicació contemporània

El Centre del Carme Cultura Contemporània exposa fins al 22 de novembre el projecte de videoart de Joan Morey, un assaig audiovisual que connecta escultures barroques, poder de la veu i formes de comunicació actuals.