Ivace+i dona suport al desenvolupament i ús de probiòtics ambientals per a reduir l’ús de fertilitzants químics en el camp

L’Institut Valencià de Competitivitat i Innovació (Ivace+i) ha secundat amb 236.600 euros, dins de l’última convocatòria d’ajudes a centres tecnològics, la incorporació de probiòtics ambientals en hidrogels naturals i films agrícoles encoixinaments biodegradables que actuen com bioestimulants dels cultius

L’objectiu d’aquest projecte nou, liderat per l’Institut Tecnològic del Plàstic (AIMPLAS) en col·laboració amb diverses empreses agroalimentàries i del sector plàstic (Cooperativa Vinícola de Llíria, Picda i el Grup Sanz), és augmentar l’eficiència dels cultius, millorar l’absorció de nutrients i reduir l’ús d’aigua, fertilitzants sintètics i l’impacte ambiental associat

Segons les dades facilitades per Agriculture Plastics Environment Europe (APE), l’associació professional que reuneix empreses i organitzacions involucrades en els agroplàstics, s’estima que més del 30% del total del plàstic no biodegradable per a encoixinament que s’usa a Europa roman en el camp i en el sòl. 

Això genera unes 15.000 tones de microplàstics cada any, que romanen com a residus en els camps de tota Europa. 

La consellera d’Innovació i Indústria, Nuria Montes, ha titllat el projecte de “revolucionari i necessari per al camp”, al mateix temps que ha destacat la “importància que empreses del sector col·laboren de manera activa amb els centres tecnològics per a buscar solucions a necessitats reals que puguen beneficiar no sols al sector en el qual es treballa sinó a altres sectors”. 

Notables beneficis 

L’ús de probiòtics aporta notables beneficis per a millorar la salut del sòl i per tant mantindre el rendiment i la qualitat dels cultius reduint l’ús d’inputs químics. AIMPLAS està provant aquestes solucions sostenibles en cultius hortofructícoles on es requereix l’ús del film embuatat,  en concret en la tomaca, encara que podria aplicar-se a una altra mena de cultius.

La investigació de AIMPLAS està cofinançada amb fons europeus dins del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2021-2027.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.