16.9 C
València
Dissabte, 10 maig, 2025

Una cadena humana recorre el passeig marítim de València per a denunciar la “crisi sense precedents” en la Franja de Gaza

Una cadena humana, formada per centenars de persones, ha recorregut el passeig marítim de València, des del port fins a les arenes, per a denunciar la “crisi humana sense precedents” que enfronten “més d’un milió de persones palestines desplaçades” en la Franja de Gaza, així com condemnar “el genocidi palestí comés pel govern d’Israel” i exigir l’alto-el-foc “definitiu i permanent”.

La mobilització, convocada per Plataforma València amb Palestina, una entitat que compta amb 109 entitats valencianes, ha començat sobre les 11.15 hores d’aquest diumenge, al costat de l’estàtua dels dofins del passeig. Allí, primerament, s’ha llegit un manifest davant l'”urgent orde d’Israel d’evacuar la ciutat de Rafah” i, després, els assistents s’han col·locat per la via marítima fins a formar la cadena.

- Advertisement -Telegram València Diari

Els participants han portat diverses banderes de Palestina, i just en el centre de la cadena, han situat una bandera gegant pintada a mà. Així mateix, han portat cartells amb els lemes ‘València amb Palestina’, ‘Stop Bombing Health Care in Gaza’ i ‘Israel assassina Europa patrocina’. I també han corejat aconseguisques com “Boikot Israel”, “Hola, hola, hola, Palestina no està sola”, “Són hospitals no bases militars” i “Veig, veig, veig i només veig bombardejos”.

El president de la Comunitat Palestina a València, Adel Yousef, ha denunciat, en declaracions a mitjans, que “s’està condemnant a mort als palestins” perquè “han tancat l’entrada de Rafah”, on, ha assegurat, “viuen 1,4 milions de persones” que no tenen “ni aigua ni altres subministraments”. “Estan portant-los fins al desert on no hi ha res: és una mort assegurada”, ha lamentat.

“Tothom està mirant cap a un altre costat i ningú està fent res”, ha subratllat el president, qui ha recordat que “el dia 15 d’aquest mes es compleixen 76 anys de l’ocupació de Palestina”. “Done les gràcies al poble valencià per la seua humanitat, que durant aquests huit mesos ha estat al costat de la comunitat palestina”, ha agraït.

“Fa vergonya”

Respecte a la participació d’Israel en Eurovisió, ha indicat que “fa vergonya” i prefereix “no comentar res” perquè és “més polític que musical”. “El que la gent ha de veure és com estan caient les dones o els xiquets, com han destrossat el 90 per cent d’un poble, un lloc on no hi ha infraestructures “, ha continuat, i ha sentenciat: “No queda res”.

Yousef ha mostrat “esperança” per les “acampades en solidaritat amb el poble palestí” perquè, ha recalcat, “els joves són sempre els que canvien el món”. “Ho vam veure en els anys 60 i 70 amb la guerra de Vietnam i ho veiem ara en les universitats de tot el món”, ha sostingut.

Per part seua, la vicepresidenta de Casa Marroc de València –un dels col·lectius que dona suport a la convocatòria–, Boutaina El Hadri, ha ressaltat que “València ix per a dir que està en contra del genocidi” i clamar per “un alt al foc”.

“Les persones que estan a Gaza no tenen ni on anar, els han dit que vagen del nord al sud, s’han anat al sud i, després, els han dit que vagen a Gaza, quan ara estan bombardejant la ciutat”. “No queda més lloc excepte la mort i les tombes”, ha manifestat.

Sobre els punts atorgats anit pel televot espanyol a Israel en la final d’Eurovisió, ha reivindicat que “es nega totalment i rotundament al fet que la societat valenciana, que ha omplit carrers, haja sigut qui ha votat”, per la qual cosa ha conclòs que “haurà sigut un grup de gent que s’ha gastat tota la nòmina votant”.

Últimes notícies

Apagons y apagades

Leo Giménez és lingüista i en la columna d'esta setmana parla sobre si la forma correcta és apagó o apagada

Manuel Carrasco oferirà un gran concert a Castelló el 14 de juny

El reconegut cantant Manuel Carrasco introduirà el seu nou disc amb un espectacle al recinte de Fires i Mercats de Castelló, esperant atraure milers de seguidors i potenciar l'economia local.

Trump proposa incrementar impostos als més rics per finançar mesures fiscals

El president dels EUA, Donald Trump, planteja una pujada d'impostos per als més rics amb l'objectiu de finançar un nou paquet fiscal que inclou rebaixes per a les classes mitjanes i baixes.

Compromís denúncia interessos especulatius a Sant Miquel dels Reis i exigeix un 30% d’habitatge públic

Compromís ha presentat al·legacions contra el Pla Especial de Protecció de Sant Miquel dels Reis, denunciant l'impacte de les grans empreses immobiliàries i demanant un mínim del 30% per a habitatge públic.

Massó: Els canvis en la Llei de Concòrdia faciliten la restauració de la creu del Ribalta

La presidenta de Vox a Castelló, Llanos Massó, afirma que les modificacions de la Llei de Concòrdia per PP i Vox obren la porta a reposar la creu del parc Ribalta. El Grup Municipal Socialista condemna la 'rendició' del PP a la ultradreta, destacant la importància de la memòria democràtica.

Mort Domingo Ochoa, un dels pioners de la indústria valenciana i fundador d’Indústries Ochoa

Domingo Ochoa, fundador d'Indústries Ochoa i membre fundador d'AVIA, ha mort a 81 anys a València. La seva vida es va dedicar a la innovació i al creixement del sector industrial valencià.

Ricardo Belda, nou director gerent del Consell Agrari Municipal de València

Ricardo Belda és nomenat nou director gerent del Consell Agrari Municipal de València, aportant la seva experiència prèvia com a director de la Universitat Popular.

Teresa Ribera escoltarà les veus de les víctimes de la dana en la seua visita a Brussel·les

La vicepresidenta executiva Teresa Ribera atendrà les associacions de víctimes de la dana a Brussel·les en una visita programada per a la setmana vinent, destacant la importància de fer sentir les veus dels afectats. La visita també inclourà trobades amb alts càrrecs de la Comissió Europea i el Parlament Europeu.