Detingudes sis persones per 36 robatoris de caixes registradores i loteria a locals de la Vila Joiosa

ALACANT, 15 (EUROPA PRESS)

Agents de la Guàrdia Civil han detingut sis persones com a presumptes autors de 36 robatoris amb força en establiments de la Vila Joiosa, on suposadament forçaven les portes i finestres durant la nit i sostreien ràpidament caixes registradores, pots de propines i dècims de loteria.

Durant els mesos de gener a març, la Guàrdia Civil va detectar un grup criminal dedicat a robatoris d’establiment a la Vila Joiosa i l’increment del nombre de robatoris en la zona va generar preocupació en la comunitat, la qual cosa va motivar la intervenció de l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de la Vila, segons ha indicat l’institut armat en un comunicat.

En una primera fase de l’operació, els agents van analitzar el ‘modus operandi’ utilitzat pels delinqüents. En la majoria dels casos, els presumptes autors forçaven portes i finestres durant la nit per a accedir en els negocis.

Una vegada dins, mentre alguns dels membres de la banda vigilaven, uns altres sostreien ràpidament caixes registradores, pots de propines i dècims de loteries. La fugida es realitzava a peu, la qual cosa va portar als investigadors a sospitar que els lladres residien prop dels establiments afectats.

En la següent fase de l’operació, les investigacions van conduir als agents a tres immobles abandonats propers a alguns dels negocis perjudicats, on residien sis individus. Tres d’ells eren coneguts pels agents a causa dels seus antecedents per delictes contra el patrimoni.

Durant el mes de març, es van dur a terme les detencions dels sis individus, dos dels quals van ser arrestats en dues ocasions addicionals per reincidir en robatoris similars, després de quedar en llibertat.

A més, es van intervindre eines i roba utilitzada en els robatoris per a la seua posterior anàlisi. A les acaballes d’abril, després d’analitzar diverses de les mostres arreplegades, el Laboratori de Criminalística de la Guàrdia Civil d’Alacant, juntament amb les investigacions ja realitzades, van acreditar la participació d’aquests individus en 36 delictes de robatori amb força en establiments de la Vila Joiosa.

Els detinguts, juntament amb els efectes intervinguts, van ser posats a la disposició dels Jutjats d’Instrucció del Partit Judicial de la Vila, que van decretar l’ingrés a la presó provisional per a quatre dels detinguts.

Aquestes actuacions s’emmarquen en el Pla Comerç Segur, dirigit a garantir la seguretat del comerç i dels seus clients enfront de l’amenaça que representa la delinqüència.

Últimes notícies

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.

Canvi en l’alcaldia de Manises: Jesús Borràs substituïx Javier Mansilla segons el pacte de govern

Jesús Borràs, regidor d’APM-Compromís, ha assumit l’alcaldia de Manises en substitució del socialista Javier Mansilla, tal com preveia el pacte de govern signat a l’inici de la legislatura entre PSPV-PSOE, APM-Compromís i Podem.

CSIF exigix saber amb quin personal es reforçaran els centres de salut este estiu

El sindicat CSIF ha reclamat a la Conselleria de Sanitat que detalle ja amb quin personal reforçarà cada departament de salut este estiu per a cobrir vacacions i l’augment de població, mentre la Conselleria recorda que ja ha remés el Pla de Vacacions de 2026 als sindicats.

Els llauradors tindran cobert el 100 % del cost de replantar fruiters i cítrics danyats per la dana

La Generalitat ha llançat una ordre d’ajudes de 26,7 milions per a cobrir fins al 100 % del cost de replantar vinya, cítrics i altres cultius llenyosos arrasats per la dana, amb un màxim de 6.000 euros per hectàrea i 50.000 euros per beneficiari en tres anys.

Este sera l’estiu amb mes mitjans contra els incendis forestals a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana compta este estiu amb el major dispositiu de prevencio i extincio d’incendis forestals de la seua historia, amb 4.401 professionals i quasi 300 milions d’euros de pressupost.

Algemesí acollirà divendres la segona reunió per a coordinar la reconstrucció després de la dana

La segona reunió de la Comissió Mixta entre la Generalitat i el Govern d'Espanya per a coordinar la reconstrucció després de la dana de 2024 se celebrarà este divendres a l'Ajuntament d'Algemesí, amb Juanfran Pérez Llorca i Ángel Víctor Torres al capdavant.

Un jutjat de Paterna declara injust el fusellament d’un regidor republicà en 1939

El Jutjat d’Instrucció número 5 de Paterna ha reconegut en un auto que José Manuel Murcia Martínez, regidor d’Ayora afusellat en 1939, va ser condemnat sense proves ni garanties. La resolució arxiva la causa per falta d’imputats vius però obri vies de reparació per a la família.

Edició de rècord del Trofeu SM la Reina amb 130 vaixells en aigües de València

El Trofeu SM la Reina 2026 reunirà 130 vaixells i uns 1.200 regatistes en aigües de València, la xifra més alta des de la Copa Amèrica de 2007, i consolidarà la ciutat com a referent internacional de la vela de creuer.