27 C
València
Divendres, 19 setembre, 2025

Pradas exigeix al Govern que ‘deixe d’enganyar deliberadament’ als valencians i ‘envie l’aigua a l’Albufera’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La consellera de Medi ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha exigit al Govern central que “deixe d’enganyar deliberadament” als valencians i als sectors que depenen del parc natural de l’Albufera i “envie els 20 hectòmetres que reclama des de desembre el president de la Generalitat, Carlos Mazón, i que venen recollits en l’article 13 del Pla Hidrològic”.

Així s’ha referit Pradas a la resposta de l’Executiu a les reclamacions de l’aigua per a la llacuna que formula la Generalitat. “Exigim a l’Executiu que acabe amb aquesta farsa i diga per on ha entrat l’aigua que addueix i explique qui ha registrat aquesta entrada. No ens valen interpretacions torticeras del pla que perjudiquen a l’ecosistema de la llacuna”, ha enlletgit.

En aquest sentit, ha manifestat que “els 20 hectòmetres que es reclamen són els que la llei estableix com a mínims i essencials per a mantenir l’Albufera viva i amb l’aigua en bon estat i el Govern ens els està negant, posant en perill la nostra joia de la naturalesa”.

“Davant del flagrant incompliment de la ministra –per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa– Ribera anem a seguir actuant perquè arribe l’aigua que per llei ha de rebre L’Albufera”, ha sostingut la consellera, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

Salomé Pradas ha remarcat que el Pla Hidrològic del Xúquer, aprovat el 2023 pel Govern, contempla com a restricció als sistemes 14,5 hectòmetres d’estalvis de la Sèquia Real del Xúquer procedents del Sistema Xúquer, altres 10 hectòmetres d’aquest mateix sistema i 10 hectòmetres més del sistema Túria.

Les aportacions al parc per les concessions de Sueca i Cullera porten vigents més de 15 anys i no contribueixen a renovar el llac, ha assenyalat, i ha agregat que, per aquest motiu, es va modificar el pla amb els 20 hectòmetres d’aportacions “que ara el Govern nega”.

Pradas ha reclamat a Ribera “que no confonga de manera deliberada l’aportació al parc natural amb el que la llacuna ha de rebre per llei i que en aquest cas sol han sigut dos hectòmetres i no amb la qualitat que volem”. “Falten, per tant, 18 hectòmetres”, ha postil·lat.

La consellera ha retret que “amb l’Albufera no es menteix” i afegit que “és un patrimoni natural que ens pertany a tots”. “Per açò exigim rigor i que la ministra Ribera no jugue amb ella, perquè fer-ho és calcigar amb les seues mentides la dignitat de tots els valencians”, ha censurat.

Últimes notícies

Detingut després de robar amb violència a una dona de 80 anys a Torrevieja

La Guàrdia Civil arresta a un jove de 21 anys després d'assaltar per l'esquena a una dona de 80 anys i arrabassar-li una cadena d'or en una zona comercial de Torrevieja. Va ser perseguit i aconseguit al poc temps; la víctima es recupera sense lesions greus.

Polo afirma que Mazón va prendre el control del Cecopi a les 23.00 en la DANA

Miguel Polo, president de la CHJ, va declarar que Carlos Mazón va passar de no intervindre a dirigir la reunió del Cecopi des de les 23.00. També va apuntar desconnexions de participants remots després de l'És-Alert i una gestió que va qualificar de parsimoniosa.

Denunciar frena les agressions a sanitaris: cap dels 106 detinguts en 2024 va reincidir

La Policia Nacional insta a denunciar cada agressió física o verbal contra professionals de la salut. En 2024 es van registrar 406 denúncies i 106 detencions sense reincidència entre arrestats.

La Policia insta a denunciar les agressions a sanitaris: cap detingut en 2024 ha reincidit

En 2024 s'han registrat 17.163 agressions contra professionals de la salut, però només 406 denúncies. La Policia destaca que cap dels 106 detinguts ha reincidit.

Confisquen quasi 2.000 productes falsificats en dos botigues de Castelló

La Guàrdia Civil va intervindre quasi 2.000 articles que imitaven marques en dos comerços de Castelló durant una inspecció. Un home de 47 anys està investigat i el material serà peritado.

Miguel Polo declara que va conéixer a les 18.45 la crescuda del barranc de Poio i nega un col·lapse de Forata

El president de la CHJ va explicar davant la jutgessa que va conéixer a les 18.45 la forta avinguda en el barranc de Poio. Va negar haver advertit d'un col·lapse de la presa de Forata i va assenyalar retards en l'enviament d'alertes.

Alberto Fabra deixa la presidència de la Comissió de Defensa per possible conflicte d’interessos

El diputat del PP Alberto Fabra renuncia a la presidència de la Comissió de Defensa pel vincle laboral del seu fill amb una empresa del sector. La decisió, acordada amb el seu partit, busca evitar qualsevol conflicte d'interessos.

El festival Ensems inicia a València la seua 47a edició amb una programació marcada per la diversitat

El certamen de música contemporània arranca al Palau de les Arts amb concerts, debats i activitats paral·leles en diversos espais de la ciutat fins al 3 d’octubre