22.1 C
València
Divendres, 9 maig, 2025

PSPV denuncia ‘ús partidista’ de la Presidència de Les Corts en atorgar la paraula a Mazón quan ‘no estava permès’

Presenta una queixa davant de la Mesa per “greu infracció” del reglament

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

- Advertisement -Telegram València Diari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, ha presentat una queixa en la qual denuncia un ús “partidista i sistemàtic” del parlament valencià per part de la Presidència de la Càmera, que en la sessió de control d’aquest dijous ha concedit l’ús de la paraula al president de la Generalitat, Carlos Mazón, quan, segons sostenen els socialistes, “no estava permès pel reglament”.

Segons exposa el dirigent socialista en l’escrit remès a la Taula de Les Corts, durant la sessió de control, la presidenta de la càmera “ha concedit l’ús de la paraula al president del Consell per a respondre al síndic de Compromís –Joan Baldoví–“, encara que, segons incideixen des del PSPV, “ja havia consumit el temps preceptiu de cinc minuts en la seua primera i, per tant, última intervenció”.

En aquesta línia, els socialistes subratllen que, segons el reglament vigent, “després de la formulació concisa de la pregunta per part del síndic, contestarà el president del Consell”, mentre que el portaveu del grup parlamentari “podrà intervenir de nou per a replicar o tornar a preguntar sobre el mateix tema i, després de la nova intervenció del president o presidenta, es tancarà aquesta primera fase de la compareixença”.

No obstant això, i “malgrat aquesta disposició normativa”, des del PSPV han denunciat que la Presidència de la càmera ha atorgat “una possibilitat de rèplica al president del Consell que no tenia cabuda”, un fet que, per als socialistes, suposa “una greu infracció de la norma parlamentària” i evidència que el reglament “ha deixat de ser un text sobirà en l’hemicicle”.

Muñoz, en representació del Grup Parlamentari Socialista, sol·licita que la Presidència dels Corts “respecte fidelment” les disposicions normatives del Reglament de la càmera autonòmica i que prenga “d’una vegada per sempre” les mesures necessàries per a “frenar de manera competent” el “ús partidista” que, al seu judici, es fa del parlament, la qual cosa “deteriora la qualitat democràtica del poble valencià i la separació de poders”.

El dirigent socialista ha subratllat que el reglament ha sigut vulnerat en “numerades ocasions” en l’hemicicle, la qual cosa, per a Muñoz, evidencia que la Presidència ha “institucionalitzat l’ús partidista del parlament valencià en benefici dels grups parlamentaris de PP i Vox”.

Últimes notícies

Incrementen a quasi 52.800 les víctimes palestines a causa de l’ofensiva israeliana a Gaza

La xifra de palestins morts per l'ofensiva israeliana a Gaza ha arribat a quasi 52.800, amb un increment notable en les darreres hores. L'Exèrcit israelià prossegueix amb els atacs contra objectius de Hamàs i altres grups armats.

Prorrogada la continuïtat del manteniment de les 16.376 papereres de València

L'Ajuntament de València ha prorrogat el contracte per al manteniment i llavat de 16.376 papereres, incloent 46 unitats intel·ligents que utilitzen energia solar. Aquest servei garantirà una ciutat més neta mentre es prepara un nou procés de licitació.

Deliberació Triunfo: Els Premis Jaume I reivindiquen el talent científic i empresarial en el càsting d’OT

Els Premis Jaume I s'involucren en el càsting d'OT a València amb la campanya 'Deliberació Triunfo' per reivindicar la importància del talent en ciència i empresa.

Catarroja reobre el Parc dels Barraques amb la col·laboració de Finop

Catarroja inaugura el renovat Parc dels Barraques, un espai essencial per al municipi, gràcies a l'acord amb Finop de Juan Roig, reforçant la col·laboració públic-privada en la millora d'infraestructures.

Morant a la jutgessa: ‘Els alcaldes no tenien informació per protegir els ciutadans’

Diana Morant critica la gestió de la crisi per part del president Mazón i de la Generalitat Valenciana, ressaltant que els alcaldes no van rebre informació durant la riuada que va causar 228 morts i destrosses importants.

Compromís demana trencar el Tractat amb la Santa Seu en l’elecció de Lleó XIV

Compromís instarà al Govern a aprofitar l'elecció del nou Papa, Lleó XIV, per acabar amb el conveni fiscal que beneficia l'Església, apostant per un sistema més equitatiu i laïcista.

El papa Lleó XIV: un líder americà en una Església en transformació

José Manuel García-Margallo destaca el nou papa Lleó XIV com un líder americà amb una visió progressista que promou la pau i la naturalesa misional de l'Església.

El Chulo i Drakupuente, guanyadors del concurs de ponts de la UMH amb un impressionant pes suportat

Les maquetes Chulo i Drakupuente han destacat en la XX Edició del Concurs de Ponts de la UMH, capaces de suportar un pes total de 1.156 kg. Descobreix els guanyadors i els detalls del concurs.