19.7 C
València
Dimecres, 5 novembre, 2025

Catalá defensa la ‘diversitat’ i creu ‘molt dolent que només els governs d’esquerres celebraren l’Orgull’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha fet el dilluns una “crida a la diversitat”, per a reivindicar que com “l’ecologisme” i “el feminisme” és “de tots”, i ha considerat que “seria molt dolent que només els governs d’esquerres pogueren celebrar el –Dia del– Orgull” LGTBI+.

“Seria molt dolent, seria molt mal missatge que un govern de diferent signe polític no poguera fer una celebració de l’Orgull. No seria, des del meu punt de vista, sa que només els governs d’esquerres pogueren celebrar l’Orgull”, ha plantejat Catalá.

La responsable municipal i representant del PP s’ha pronunciat així en una entrevista en Radio València Cadena Ser coincidint amb el seu primera aniversari com a alcaldessa, preguntada per la celebració del Dia de l’Orgull LGTBI+ a la capital valenciana i per les crítiques a l’ajuntament d’algunes entitats que representen al col·lectiu i la seua desvinculació dels actes previstos pel consistori.

“No ha passat res”, ha assegurat María José Catalá, que ha manifestat que l’administració local ha atès “totes les sol·licituds” que van fer els col·lectius a l’edil d’Igualtat, Rocío Gil. Com a excepció ha al·ludit a la referida a “la festa del Dia de l’Orgull” i ha apel·lat a la necessitat de complir l’Ordenança del Soroll.

“No ha passat res. Les sol·licituds que li van fer a Rocío –Gil– tots els col·lectius estaven ateses excepte una, que era en la festa del Dia de l’Orgull”, ha dit la primera edil, alhora que ha assenyalat que no pot saltar-se “l’Ordenança de Soroll, que impedix que finalitzem a les 3.00 hores”.

“Cal finalitzar a les 2.00 hores este tipus d’esdeveniments, els concerts i altres. No ens la podem saltar perquè no ens la hem saltat ni per al Festival de les Arts ni per res. Estem fent el que està contemplat legalment. No hem de saltar-nos nostra pròpia ordenança de soroll”, ha agregat.

Després d’això, Catalá ha apuntat que “a partir d’ací”, l'”únic missatge” que llança és que “seria dolent, seria molt dolent, que només els governs d’esquerres pogueren celebrar l’Orgull”. “Seria molt dolent, seria molt mal missatge que no tot govern de diferent signe polític poguera fer una celebració de l’Orgull. No seria, des del meu punt de vista, sa que només els governs d’esquerres pogueren celebrar l’Orgull”, ha insistit.

“PORTAREM CONFIANÇA”

La responsable municipal ha considerat que “el més sa de l’Orgull és que tot govern, de tot signe polític, reconega la diversitat, reconega la llibertat per a estimar i puga celebrar l’Orgull”.

María José Catalá ha apuntat que això serà “un camí que caminarem amb tranquil·litat amb els col·lectius”. “Ho farem, s’ho demostrem. Portarem confiança”, ha remarcat l’alcaldessa enfront de la “desconfiança” que segons ha dit hi ha “respecte als governs de la Generalitat i de l’Ajuntament” actualment.

Així mateix, ha indicat que aquest és un “missatge” que va traslladar també al “comitè dels Gai Games –que se celebraran en la ciutat el 2026– quan va venir a València”. “No té sentit que els Gai Games només se celebren a una ciutat que té un govern d’esquerres. I no té sentit que l’Orgull només se celebra si el govern de torn és d’esquerres”, ha reiterat.

Últimes notícies

Vox negociarà polítiques i no tria noms en el relleu de Mazón

Plans ha assegurat que Vox només pactarà amb el PP 'polítiques concretes' per a substituir a Mazón i que 'són igual els noms'. Exigix mantindre les seues línies roges.

Una vintena de mitjans britànics han conegut l’oferta turística valenciana en la WTM de Londres

Una vintena de capçaleres del Regne Unit han assistit a la presentació de l'oferta turística de la Comunitat Valenciana en la WTM de Londres. La delegació ha posat el focus en la connectivitat aèria, la desestacionalització i la fortalesa de la seua proposta gastronòmica i d'oci.

L’Associació de Damnificats Horta Sud demana un pacte d’Estat davant catàstrofes com la DANA

L'Associació de Damnificats Horta Sud ha reclamat en la comissió d'investigació del Congrés un pacte d'Estat i la reparació urgent dels barrancs. Ha denunciat falta de coordinació i ha qüestionat la gestió d'Emergències de la Generalitat Valenciana.

Catalá insistix: seguirà com a alcaldessa tots els anys que els valencians vulguen

Catalá ha insistit que seguirà al capdavant de l'Ajuntament de València i s'ha mostrat molt contenta pel suport del PP, en ple debat per la successió de Mazón. També ha defés mantindre el pacte PP-Vox i ha criticat el ple de reprovació de Compromís.

L’Elx prepara la visita de la Reial Societat amb l’única baixa de Bigas

L'Elx ultima el dol del divendres davant la Reial Societat amb Pedro Bigas pràcticament descartat per molèsties musculars. Sarabia remena alternatives en el centre de la defensa.

Illa i el PPC s’han creuat retrets en el Parlament per les ‘poltrones’ de JxCat i Mazón

En la sessió de control, Salvador Illa i Alejandro Fernández s'han retret mantindre 'poltrones' vinculades a JxCat i a l'entorn de Carlos Mazón. Illa ha replicat que el PPC no era el millor per a parlar de càrrecs i ha reptat a donar suport a l'oficialitat del català a Europa.

Eurodiputats secunden destinar 946,1 milions per a pal·liar la dana a Espanya

La Comissió de Pressupostos del Parlament Europeu ha recolzat mobilitzar 946,1 milions del Fons de Solidaritat de la UE per a Espanya després de la dana d'octubre de 2024. El ple haurà de validar l'ajuda.

Tellado demana evitar eleccions en la Comunitat Valenciana i confia en un acord amb Vox

El secretari general del PP ha reclamat respecte al relleu en la Generalitat i ha defés evitar eleccions per a no frenar la reconstrucció després de la dana. Confia a reeditar el pacte amb Vox en la Comunitat Valenciana.