14.3 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Localitzen deu cadàvers en una embarcació de migrants al sud d’Itàlia

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

Almenys una desena de migrants han mort a bord d’una embarcació en la qual intentaven aconseguir les costes d’Itàlia i localitzada al sud de la illa de Lampedusa, segons l’ONG Resqship, que ha confirmat el rescat amb vida de mig centenar de persones.

En total, 61 migrants viatjaven a bord d’un precari vaixell de fusta “ple d’aigua”. El personal de Resqship va poder evacuar amb vida a 51 persones, si bé dos d’elles estaven inconscients, ja que va caldre utilitzar un destral per a poder alliberar-les.

A més, l’ONG ha confirmat en les xarxes socials la troballa de deu cadàvers, tots ells localitzats a l’interior del celler, que estava plena d’aigua.

D’altra banda, la Guàrdia Costanera italiana ha informat del rescat d’altres dotze migrants que es trobaven en un veler a unes 120 milles nàutiques de les costes de Calàbria, al mar Jònic. Havien partit des de Turquia, segons les primeres investigacions.

Una de les persones rescatades va morir “immediatament” després del desembarcament a Roccella Ionica, si ben efectius de la Guàrdia Costanera i de Frontex busquen en la zona possibles desapareguts.

Uns 750 migrants i refugiats han mort en el que va d’any en la zona central del Mediterrani, segons l’Organització Internacional per a les Migracions, que assumix que es tracta d’una estadística conservadora per l’absència de dades sobre molts dels naufragis.

Últimes notícies

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.

Restablixen la circulació en quasi tota la xarxa de carreteres de València després de les últimes pluges

La Diputació de València ha restablit el trànsit en quasi tota la xarxa provincial afectada per les pluges, amb especial incidència a la Ribera. Totes les vies estan obertes amb normalitat o amb precaució excepte la CV-543, tancada per acumulació d'aigua.

Morant demana la dimissió de Feijóo per mentir sobre la dana i reclama al PP que l’aparte

La líder del PSPV-PSOE ha reclamat l'eixida de Feijóo per, diu, haver mentit sobre la dana de 2024 i ha demanat al PP que l'aparte. També ha exigit a la jutgessa els guasaps complets amb Mazón i ha criticat la seua declaració telemàtica.

La Diputació de València aprova fons per a un mausoleu a Paterna que dignifique als represaliats

La Diputació de València ha aprovat una subvenció de 75.701,30 euros per a construir un mausoleu amb hipogeu en la fossa comuna 22 del cementeri de Paterna. El projecte busca garantir un enterrament digne, la conservació de les restes i un espai estable de memòria per a les famílies.

El camp alacantí acomiada 2025 entre incertesa per la PAC i costos a l’alça

El sector només eleva un 1% la Renda Agrària, fins a 509.088.943 euros, per l'encariment del 7% i més càrrega burocràtica, malgrat millors collites en diversos cultius.

Morant demana la dimissió de Feijóo i que el PP l’aparte per mentir sobre la dana de 2024

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a dimitir i ha reclamat al PP que el relleve per mentir sobre la dana de 2024. Exigix a la jutgessa la conversa completa de WhatsApp amb Carlos Mazón i critica la seua declaració telemàtica.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres que protegisquen enfront de danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per via d'urgència les obres en llits i barrancs després d'un episodi de pluges amb més de 200 l/m². La Generalitat avalua danys, amb especial atenció a la taronja en plena temporada.

Diana Morant insta a Feijóo a dimitir i exigix al PP que li aparte per mentir sobre la DANA de 2024

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a dimitir i ha demanat al PP que li aparte per mentir sobre la DANA de 2024. També ha reclamat que entregue a la jutgessa els guasaps amb Carlos Mazón i ha titllat de covardia la seua declaració telemàtica.