12 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Catalá, sobre l’anunci de Puente de l’inici de les obres d’ampliació del Port: ‘Ho sabíem tots’

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha assegurat que les previsions sobre l’inici de les obres per a la construcció de la terminal de contenidors de l’ampliació nord del port de València “ho sabíem totes” les institucions que formen part del Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària, perquè “ja s’havia fet l’adjudicació” dels treballs i es tracta, per tant de “terminis administratius”.

Així ha reaccionat la primera edil, en declaracions als mitjans, després de participar en la presentació del càlcul i certificació de la petjada de carboni en els esdeveniments de la Capitalitat Verda, preguntada per l’anunci del ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, el dijous durant la clausura de l’assemblea general de l’Associació de Naviliers Espanyols (Anave), on va indicar que les obres per a ampliar el Port de la ciutat arrancaran després de l’estiu.

“Set mesos després de la meua presa de possessió com a ministre, puc dir que l’obra és a punt de començar. Si tot va bé, res més passada l’estiu s’iniciaran les obres de construcció d’aquest terminal, que tan important és per al sistema portuari espanyol”, va avançar el ministre.

No obstant això, la responsable municipal ha aclarit este divendres que la informació “la teníem tots i ho sabíem” les institucions que formen part del Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de València, entre elles el Govern d’Espanya, la Generalitat o l’Ajuntament de València.

En tot cas, ha valorat que s’estan “complint els terminis administratius” i ha indicat que l’empresa adjudicatària “va a començar l’obra”, que és “una gran iniciativa” gràcies a que, “finalment i després de molts anys esperant, el PSOE va veure l’oportunitat” i que “no podíem perdre uns mil milions d’inversió privada ni l’oportunitat de seguir amb la competitivitat del Port de València”.

En este punt, Catalá ha aprofitat per a assegurar que el Govern d’Espanya podria donar “un segon pas positiu” en la reunió per a abordar el soterrament de les vies de Serradora, prevista per a finals d’aquest mes. “Seria un bon pas també que ens tractaren amb igualtat respecte a Bilbao o a l’àrea metropolitana de Barcelona, on si s’estan fent a través de cofinançament este tipus d’inversions de soterrament”, ha expressat.

Últimes notícies

El Banc d’Aliments i el València CF renoven la seua labor solidària amb la ‘Nit de Nadal’

El València CF, a través de la seua fundació, ha reeditat la 'Nit de Nadal' al costat del Banc d'Aliments amb repartiment de productes nadalencs i joguets. L'acció reforça el seu compromís social i l'acompanyament a famílies en estes dates.

Obres i finançament del Nou Mestalla marquen el 2025 del València amb Kiat Lim

El València va reactivar les obres del Nou Mestalla i va tancar un finançament clau per a completar l'estadi i reestructurar el seu deute. L'any també va estar marcat per la presidència de Kiat Lim i una junta amb crítiques de part de l'afició.

El PP atribuïx al ‘odi de l’independentisme’ l’atac a la seua seu de Finestrat

El PP de la Comunitat Valenciana ha condemnat l'atac nocturn contra la seua seu a Finestrat i l'ha vinculat al 'odi de l'independentisme' cap al valencià. La formació assegura que fets similars s'han repetit en l'últim any i reclama una condemna unànime.

Els detinguts pels homicidis en una vivenda d’Elx passen a disposició judicial després de dos intents previs d’ocupació

Els dos arrestats per la mort de dos hòmens en una vivenda d'Elx han passat a disposició judicial després de declarar davant la Guàrdia Civil. Es van atrinxerar durant hores i havien intentat ocupar la casa en dos ocasions anteriors.

Bragarnik va afermar a l’Elx el seu model esportiu i de gestió en 2025

En 2025, l'Elx va viure el seu millor any amb Bragarnik: ascens, joc recognoscible i deute saldat van impulsar reformes, rècord d'abonats i projecció internacional.

El Llevant sondeja el mercat d’extrems a l’espera de l’anàlisi de Luís Castro

Cuer en l'aturada nadalenca, el Llevant explora reforços de banda per a gener i supedita les decisions al diagnòstic de Luís Castro.

Ferrero, sobre la seua ruptura amb Alcaraz: ‘Estic dolgut però tranquil per haver fet els deures’

Juan Carlos Ferrero admet que la separació amb Carlos Alcaraz li deixa 'dolgut', però amb la tranquil·litat d'haver complit els objectius. No tanca la porta a tornar a treballar amb el murcià i confia que el canvi no afecte el seu rendiment.

el Japó es rendix davant les slippers valencianes amb sola de pneumàtic i ressons venecians

La firma Muné ha adaptat el calçat venecià a unes slippers amb sola de pneumàtic reciclat i plantilla de gel, i ha aconseguit obrir mercat al Japó amb un punt fix en Aichi.