11.6 C
València
Diumenge, 9 novembre, 2025

Catalá, sobre l’anunci de Puente de l’inici de les obres d’ampliació del Port: ‘Ho sabíem tots’

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha assegurat que les previsions sobre l’inici de les obres per a la construcció de la terminal de contenidors de l’ampliació nord del port de València “ho sabíem totes” les institucions que formen part del Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària, perquè “ja s’havia fet l’adjudicació” dels treballs i es tracta, per tant de “terminis administratius”.

Així ha reaccionat la primera edil, en declaracions als mitjans, després de participar en la presentació del càlcul i certificació de la petjada de carboni en els esdeveniments de la Capitalitat Verda, preguntada per l’anunci del ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, el dijous durant la clausura de l’assemblea general de l’Associació de Naviliers Espanyols (Anave), on va indicar que les obres per a ampliar el Port de la ciutat arrancaran després de l’estiu.

“Set mesos després de la meua presa de possessió com a ministre, puc dir que l’obra és a punt de començar. Si tot va bé, res més passada l’estiu s’iniciaran les obres de construcció d’aquest terminal, que tan important és per al sistema portuari espanyol”, va avançar el ministre.

No obstant això, la responsable municipal ha aclarit este divendres que la informació “la teníem tots i ho sabíem” les institucions que formen part del Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de València, entre elles el Govern d’Espanya, la Generalitat o l’Ajuntament de València.

En tot cas, ha valorat que s’estan “complint els terminis administratius” i ha indicat que l’empresa adjudicatària “va a començar l’obra”, que és “una gran iniciativa” gràcies a que, “finalment i després de molts anys esperant, el PSOE va veure l’oportunitat” i que “no podíem perdre uns mil milions d’inversió privada ni l’oportunitat de seguir amb la competitivitat del Port de València”.

En este punt, Catalá ha aprofitat per a assegurar que el Govern d’Espanya podria donar “un segon pas positiu” en la reunió per a abordar el soterrament de les vies de Serradora, prevista per a finals d’aquest mes. “Seria un bon pas també que ens tractaren amb igualtat respecte a Bilbao o a l’àrea metropolitana de Barcelona, on si s’estan fent a través de cofinançament este tipus d’inversions de soterrament”, ha expressat.

Últimes notícies

Gerard Moreno celebra una victòria molt important del Vila-real en el RCDE Stadium

El davanter ha subratllat que el triomf per 0-2 davant l'Espanyol és molt important pel rival i pel camp. El seu gol abans del descans ha encarrilat el partit.

Dos urpades del Vila-real desmunten a l’Espanyol (0-2)

El Vila-real va véncer en el RCDE Stadium amb gols de Gerard Moreno i Moleiro en 14 minuts clau. L'Espanyol va dominar per trams, però va mancar de pegada.

0-2: el Vila-real silencia a l’Espanyol en el RCDE Stadium

El Vila-real va véncer 0-2 a l'Espanyol amb punts de Gerard Moreno (minut 43) i Moleiro (minut 57). Els locals van acumular arribades, però els va faltar pegada davant un rival eficaç.

0-1: Gerard Moreno avança al Vila-real davant l’Espanyol abans del descans

El Vila-real es va avançar amb una miqueta de Gerard Moreno en el minut 43. L'Espanyol va acumular arribades però va fallar en la definició i va veure com el guió canviava al final del primer acte.

Griezmann rescata a l’Atlètic amb un doblet davant el Llevant (3-1)

L'Atlètic va véncer 3-1 al Llevant amb dos gols de Griezmann eixint des de la banqueta. Els canvis de Simeone van inclinar un partit que s'havia igualat a pilota parada.

Manu Sánchez: treballant així arribaran resultats segur

El lateral del Llevant va lamentar la falta d'encert en el 3-1 davant l'Atlètic i va defendre que, mantenint el nivell de treball, els resultats arribaran.

Griezmann decidix amb un doblet la victòria 3-1 de l’Atlètic davant el Llevant

El francés va eixir des de la banqueta i, amb dos punts en la segona part, va donar a l'Atlètic un triomf sòlid davant un Llevant castigat pels seus errors.

El vent deixa ratxes de fins a 122 km/h en el nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha superat els 100 km/h en nombrosos municipis de Castelló. El pic ha aconseguit 122 km/h a Vilar de Canes i la Pobla de Benifassà, amb avís taronja a l'interior nord.