15.7 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Almenys quatre migrants morts i prop de 60 rescatats després d’un naufragi enfront de la costa de França

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de la prefectura de Pas-de-Calais han informat hui divendres que quatre migrants han mort i 56 han sigut rescatats després de caure per la broda de l’embarcació en la qual tractaven de creuar el canal de la Manxa enfront de les costes franceses, a l’altura del port de Boulogne-sud-Mer.

La prefectura de Pas-de-Calais ha indicat que l’embarcació portava un total de 60 migrants a bord i ha denunciat que les “xarxes criminals de contrabandistes plantegen riscos innecessaris per a les poblacions de migrants a les quals venen passatges”, segons un comunicat difós a través del seu compte en la xarxa social X.

“Fer-se a la mar en una embarcació improvisada i sense jupetí salvavides és arriscar-se a morir”, ha manifestat abans d’afirmar que la Policia i la Gendarmería “seguiran prenent mesures per a impedir les eixides” des de les costes franceses.

Els servicis d’emergències, que van rebre una trucada sobre les 7.00 (hora local), han indicat que els morts van morir després d’entrar en parada cardiorrespiratòria, si bé el seu decés va ser confirmat posteriorment després del seu trasllat a port, segons informacions arreplegades pel diari local ‘La Semaine dans le Boulonnais’.

Això situa en una vintena el nombre de persones que han mort tractant d’aconseguir les costes britàniques a través del canal de la Manxa en el que va d’any. El passat mes d’abril, cinc migrants van perir enfront de les costes de Wimereux.

Últimes notícies

Mónica Oltra: ‘Sempre he estat i sempre estaré en política, sense necessitat de càrrec’

Mónica Oltra ha reiterat que seguirà en política encara que no ocupe un càrrec públic des de fa tres anys i mig. Defén una política vivencial, ètica i centrada en les persones.

Morant ha acusat PP i Vox i ha exigit eleccions en la Comunitat Valenciana

Morant ha exigit una convocatòria electoral en la Comunitat Valenciana i ha acusat PP i Vox de 'grapejar el dolor i els drets dels valencians en els despatxos'. Ha reclamat transparència i que Carlos Mazón declare davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la DANA.

Evacuen la Conselleria d’Emergències per fortes olors del clavegueram

Una filtració d'olors procedent de treballs de neteja del clavegueram ha obligat a evacuar la seu de la Conselleria d'Emergències. Els mesuraments de gas han sigut negatives i només una persona ha resultat marejada.

Una acusació del cas de la dana demana citar als alcaldes d’Utiel i Cullera

Una acusació particular ha demanat a la instructora que cite als alcaldes d'Utiel i Cullera per a aclarir els seus contactes amb Carlos Mazón el 29 d'octubre. Al·lega contradiccions amb la declaració de Maribel Vilaplana i reclama peça separada per fals testimoniatge si es confirma.

Nominats a LOS40 Music Awards Santander 2025 alliberen tortugues marines rehabilitades en la Garrofera

Danny Ocean, Vicco, Bombai, Chiara Oliver i Enol han participat en la solta de tortugues recuperades per la Fundació Oceanogràfic dins de Junts X La Mar. L'acció ha buscat sensibilitzar sobre la protecció del Mediterrani i connectar la música amb la divulgació científica.

Masiulis elogia a Badio i alerta del ritme del València abans del Zalgiris-València

El tècnic del Zalgiris va ressaltar l'evolució de Papi Badio i va assenyalar que la prioritat serà frenar el triple i la transició d'un València molt agressiu. Va confirmar la baixa de Williams-Goss i va confiar a comptar amb Moses Wright.

El Congrés tanca la sessió més esquinçadora de la comissió de la dana

Després de tres dies de compareixences, la comissió ha escoltat 13 víctimes i ha tancat la seua sessió més dura amb retrets i demandes de reparació. Puchades ha qüestionat els recursos en prevenció i els grups han promés esclarir l'ocorregut, mentres Compromís ha acusat a Mazón d'una mala gestió de l'alerta

Cano assegura que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano afirma que, malgrat la renúncia, Carlos Mazón continua en funcions i supervisa la gestió del Consell. La consellera defén la continuïtat de les polítiques i el focus en sostenibilitat i turisme.