26 C
València
Divendres, 11 juliol, 2025

Arranca una nova fase per a avançar en la connexió de València-La Font de Sant Lluís amb el Corredor Mediterrani

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Adif ha arrancat l’actuació amb la qual s’avançarà en la connexió de València amb el Corredor Mediterrani, combinant els treballs d’implantació de l’ample estàndard a València-La Font de Sant Lluís i l’adaptació de l’esquema de vies al Canal d’Accés de la capital, segons ha informat l’entitat en un comunicat.

- Advertisement -Telegram València Diari

La nova fase d’obres es desenvoluparà fins al 7 de setembre en la qual s’adaptarà la catenària, s’instal·laran sis aparells de via i es posarà en servici el control, comandament i senyalització dels elements junt amb els set aparells de via instal·lats prèviament. Així, finalitzarà el primer tram d’obres de l’adaptació de la Font de Sant Lluís a l’ample estàndard.

El projecte, en general, comprèn actuacions en via i electrificació, destinades a la implantació de l’ample mixt en les vies generals i d’apartat, adaptant les instal·lacions i elements de la línia per a l’explotació de trens d’ample estàndard interoperables (de 750 m de longitud), aportant capacitat i fiabilitat dels trànsits de viatgers i mercaderies.

En este àmbit, a més, es construïx una nova plataforma que farà possible el desviament de les circulacions que accedixen a València Nord i València Joaquín Sorolla, alliberant espai per a l’execució de la següent fase de les obres del Canal d’Accés.

Amb estes actuacions, s'”impulsa i avança” en el desenvolupament del Corredor Mediterrani, una infraestructura “estratègica que millorarà les condicions de les circulacions de trens i viatgers ja que, una vegada en operació, es disposarà de més vies per les quals circular tant en ample convencional com en estàndard”. En un futur pròxim, a més, seran possibles els trànsits de mercaderies en ample estàndard des de o cap a Europa, destaquen.

FINANÇAMENT EUROPEU

Esta actuació podrà ser cofinançada pel Mecanisme ‘Connectar Europa’ de la Unió Europea (CEF). Els treballs són incompatibles amb el manteniment del trànsit ferroviari, per la qual cosa el servici de la línia C3 de Rodalies finalitzarà i iniciarà el seu recorregut en l’estació de València-Sant Isidre.

Per a garantir la mobilitat dels viatgers, l’empresa ferroviària Renfe ha establit un Pla de Transport Alternatiu (PAT).

Últimes notícies

Tempesta intensa deixa 32 litres per metre quadrat en menys d’una hora a Enguera, València

Una tempesta d'alta intensitat descarrega 32 litres per metre quadrat en la zona de La Matea, Enguera, València, amb avís taronja per fortes pluges i graníssol.

El València CF embene a la promesa Yarek Gasiorowski al PSV per deu milions d’euros

El València CF ha concretat la venda de la seua jove defensa central Yarek Gasiorowski al PSV Eindhoven per deu milions d'euros, incloent-hi un percentatge en futures vendes. Gasiorowski, format en la pedrera valencianista, ha disputat 35 partits oficials i és internacional en categories inferiors d'Espanya.

Cinc cossos en descomposició trobats en les costes valencianes en els últims dies

La Guàrdia Civil i Salvament Marítim van trobar cinc cossos en descomposició en aigües valencianes, possiblement víctimes d'un naufragi de pastera.

Cimera Empresarial destaca la importància del turisme i rebutja la imposició de reduir la jornada laboral

La Cimera Empresarial recalca el paper clau del turisme en l'economia espanyola i s'oposa a la reducció obligatòria de la jornada laboral, promovent un enfocament basat a guanyar més i augmentar la productivitat.

Consum impulsa la seua expansió a Catalunya amb 220 milions per a 60 noves botigues i millora logística a Zona Franca de Barcelona

Consum invertirà 220 milions d'euros fins a 2027 per a obrir 60 botigues a Catalunya i modernitzar la seua xarxa logística a la Zona Franca de Barcelona, generant més de 1100 ocupacions.

Cent taulells a Catarroja mostren el nivell de l’aigua després de la dana del 29 d’octubre

L'Ajuntament de Catarroja ha instal·lat cent taulells en diversos carrers per a assenyalar fins a quina altura va arribar l'aigua després de la dana del passat 29 d'octubre, com a record i senyal de la reconstrucció.

Dos hòmens moren ofegats en platges d’Alacant en incidents separats

Dos hòmens, de 73 i 46 anys, moren ofegats en platges diferents d'Alacant després de ser rescatats i atesos sense èxit per equips mèdics d'emergència.

L’escultura de Camilo Sesto finançada pels seus fans se situarà en el museu d’Alcoi

L'escultura de Camilo Sesto, sufragada pels seus seguidors de tot el món, s'instal·larà al pati interior del futur museu dedicat al cantant a Alcoi, Alacant.