13.2 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Comerç aprova un primer paquet d’ajudes per valor de 4,5 milions a ajuntaments, organitzacions de comerciants i associacions de consumidors

La Direcció General de Comerç, Artesania i Consum, dependent de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, que dirigix Nuria Montes, ha aprovat la concessió d’ajudes al sector per valor de 4.506.801 euros.

En conjunt, són 7 línies de subvencions dirigides a administracions públiques, com ara ajuntaments i mancomunitats, així com a organitzacions empresarials i gremials de comerciants i a associacions de consumidors i usuaris de tota la Comunitat Valenciana.

La directora general de Comerç, Artesania i Consum, Maribel Sáez, ha destacat que “s’ha fet un gran esforç per a poder subvencionar pràcticament el 100 % de les sol·licituds rebudes”.

A més, Sáez ha recordat que “este és un primer paquet d’ajudes concedides en matèria de comerç, artesania i consum, però encara falta per completar amb altres paquets de subvencions que continuen tramitant-se, ja que el pressupost global previst per a enguany és de 20 milions d’euros”.

Primeres resolucions

La primera de les línies d’ajudes ja aprovades està destinada a sufragar les activitats de formació, divulgació i atenció al consumidor per part dels ajuntaments. Es publica este dimecres en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) amb un import global de 295.421,89 euros. Els beneficiaris són 33 consistoris que hauran de justificar el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció abans del 8 de novembre.

En els pròxims dies el DOGV continuarà publicant la resta de resolucions de concessió d’ajudes que ja estan aprovades i que comprenen altres 6 línies d’actuació de conformitat amb la convocatòria anticipada per a l’exercici 2024.

Així, la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum destinarà 3.233.842,30 en subvencions a ajuntaments i mancomunitats per a finançar obres i la compra d’equipament en instal·lacions comercials municipals.

També s’ha aprovat la concessió de 73.211 euros en ajudes per a equipament en 3 mercats locals constituïts pels comerciants mateixos com a associació d’interés econòmic. Són comprats reconeguts com a mercats excel·lents per l’eficiència i l’excel·lència de la seua gestió, que també rebran ajudes per valor 27.397 euros destinats a gastos corrents.

Comerciants i consumidors

Finalment, altres tres línies de subvencions estan destinades a agrupacions de comerciants (34.850 euros), a les 2 principals organitzacions empresarials i gremials de la Comunitat Valenciana (225.000 euros) i a les 12 associacions de consumidors i usuaris més representatives en el nostre territori (617.077,64 euros).

En la majoria dels casos, este primer paquet de resolucions aprovades especifiquen que es tracta d’ajudes econòmiques que no estan subjectes a la notificació prevista en el Tractat de funcionament de la Unió Europea perquè no suposen l’exercici d’una activitat econòmica en el sentit d’oferta de béns i servicis destinada a la consecució d’un benefici, ni suposen un avantatge econòmic a favor d’entitats que puguen falsejar la competència en els intercanvis comercials entre els estats membres.

Últimes notícies

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.

De Mònaco a Granada: la Volta 2026 combina alta muntanya i una crono llarga

La ronda es disputarà del 22 d'agost al 13 de setembre, amb eixida a Mònaco i arribada a Granada. Hi haurà set finals enlaire i una crono de 32 km.

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.

La Cultural torna a octaus cinc anys després amb un 1-0 al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa tornarà als octaus de la Copa del Rei cinc anys després després del 1-0 al Llevant. Bañuz va sostindre el triomf i el rival va perdonar.

Martínez Mus fixa 2026 per a tindre en marxa el 100% del Pla Endavant postdana

El vicepresident tercer ha assegurat que en el primer semestre de 2026 estaran iniciades totes les actuacions del Pla Endavant després de la dana de 2024. Ha detallat inversions en depuració, transport i medi ambient i ha obert un encreuament de retrets amb l'oposició en Les Corts.

Aemet ha establit l’avís groc per pluges en el litoral sud de València i nord d’Alacant fins a la matinada del dijous

Aemet ha activat el nivell groc en el litoral sud de València i el nord d'Alacant per ruixats que podrien deixar 20 l/m² en una hora fins a les 7.00 del dijous. Altres avisos afecten trams del nord de València, el nord de Castelló i l'interior sud valencià durant la vesprada i la nit.

Barrachina defén que la Comunitat ha passat de perseguir a admirar als agricultors

El conseller Miguel Barrachina ha sostingut en Les Corts que la Comunitat ha passat 'de la persecució a l'admiració' dels agricultors i ha reivindicat més aigua, inversions i ajudes. L'oposició li ha enlletgit assumir l'agenda de Vox i la seua gestió de la DANA, mentres Vox li ha exigit complir el pacte d'investidura.