11 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

Va de bo, va de pont!

 

Platja Gandia |Turisme Gandia

Pot ser el pont del 9-12 d’octubre junt amb la Setmana Santa o la setmana de Falles és de les temporades de l’any que presenta més incògnites pel que fa a l’oratge.

El pont del 9 d’octubre-El Pilar és el primer període festiu després de l’estiu i tots tenim ganes de disfrutar d’uns dies de descans…a ser possible amb sol i temperatures que conviden a prendre el bany (que la mar encara està calenteta), però tot indica que l’oratge sense ser roín del tot tampoc serà per a tirar coets.

De fet hui mateix ja tenim el cel més carregat de núvols i les temperatures quedaran més baixes que les d’ahir al centre del dia. No descarte que puga registrar-se algun ruixat a la franja costanera, però també pot passar que els núvols descarreguen sobre la mar i que tinguem el cel cobert però només caiguen quatre gotes. Esta vesprada també podrà ploure dèbilment en punts del litoral nord d’Alacant i al litoral de València i de Castelló, però també seran pluges de poca entitat.

 

Oratge hui divendres 8 octubre

 

Temperatures hui divendre 8 octubre

Demà dissabte comença el llarg cap de setmana i ho farà amb oratge més fresc i més inestable a la costa que a l’interior on les temperatures quedaran més curtes però cal esperar més sol al centre de la jornada. La probabilitat de pluja serà més alta durant el matí perquè de vesprada encara que quedaran núvols cap a la costa estaran més trencats i deixaran veure més el sol, no obstant això, les temperatures no patiran canvis.

 

Oratge demà dissabte 9 octubre

 

Temperatures demà dissabte 9 octubre

Diumenge i dilluns també farà patir l’oratge aquells que visquen o passen el pontet en punts de la costa perquè els models continuen marcant un oratge molt variable i insegur, amb bona cosa de núvols i un percentatge prou elevat de precipitació (tot i que no s’espera que ploga molt la pluja està garantida entre un 60 i un 80 per cent a la costa).

Dimarts tancarem el pont amb sol i temperatures més altes.

Oratge a partir del diumenge 10 octubre

 

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.