12 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

El Consorci Riu Millars intensificarà per al 2025 les labors per a eliminar àrees de canyar

CASTELLÓ, 13 (EUROPA PRESS)-

El Consorci Riu Millars intensificarà per al 2025 les labors d’eliminació de zones de canyar presents en el paratge fluvial del riu. El projecte ha sigut un dels principals temes que s’han abordat a la Junta de Govern del Consorci del Paisatge Protegit de la Desembocadura del Riu Millars, que s’ha mantingut una reunió telemàtica este matí presidit per l’alcalde de Borriana, Jorge Monferrer Daudí.

Així doncs, l’estratègia llançada pel Consorci ha començat ja: la Guarderia Rural ha treballat en la redacció d’un informe mitjançant el qual s’han detectat les zones més propícies per a l’eliminació de canyes, una espècie invasora que atempta contra el paisatge de ribera i la seua salut ambiental. D’aquesta manera, s’han localitzat petits focus en l’àrea de Borriana, així com àrees més extenses i proclius per a desencañar en els termes de Vila-real i Almassora.

Esta actuació s’està dissenyant baix criteris que identifiquen zones on les canyes obstruïsquen la visibilitat de l’entorn o causen competència a altres espècies vegetals. Així, la reunió ha servit per a incloure un nou criteri dirigit a la seguretat de les persones i animals, tenint en compte aspectes com la prevenció d’incendis i la proximitat amb vies de ferrocarril o carreteres amb pes important en la zona.

L’eliminació de canyes desencadenarà un estalvi hídric substancial per als recursos que disposa el riu i el seu paratge. Les zones de canyar consumixen proporcions d’aigua molt altes que serien beneficioses per a la resta de fauna i flora del Paisatge Protegit. Així doncs, també s’eliminarà una amenaça directa a espècies vegetals autòctones.

Esta actuació llançada pel Consorci és addicional a una que ja està aprovada per al pròxim any i que escometrà Global Nature, dedicada a eliminar focus extensos de canyes, una actuació mitjançant la qual es conservarà i preservarà la biodiversitat.

D’altra banda, durant la Junta de Govern s’han aprovat els comptes generals del 2023 per unanimitat, que es presentaran pròximament als òrgans corresponents. El Consorci del Paisatge Protegit de la Desembocadura del Riu Millars està integrat pels ajuntaments de Borriana, Vila-real i Almassora, la Diputació de Castelló i la Generalitat Valenciana.

Últimes notícies

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.

2025 ha confirmat a l’esport valencià com a motor de reconstrucció després de la dana

La resposta de l'esport en 2025 s'ha convertit en un exemple de solidaritat després de la dana de 2024: més de deu milions mobilitzats i quasi totes les instal·lacions recuperades. Només El Palleter, a Paiporta, espera una reconstrucció total per la seua complexitat.

El Banc d’Aliments i el València CF renoven la seua labor solidària amb la ‘Nit de Nadal’

El València CF, a través de la seua fundació, ha reeditat la 'Nit de Nadal' al costat del Banc d'Aliments amb repartiment de productes nadalencs i joguets. L'acció reforça el seu compromís social i l'acompanyament a famílies en estes dates.

Obres i finançament del Nou Mestalla marquen el 2025 del València amb Kiat Lim

El València va reactivar les obres del Nou Mestalla i va tancar un finançament clau per a completar l'estadi i reestructurar el seu deute. L'any també va estar marcat per la presidència de Kiat Lim i una junta amb crítiques de part de l'afició.

El PP atribuïx al ‘odi de l’independentisme’ l’atac a la seua seu de Finestrat

El PP de la Comunitat Valenciana ha condemnat l'atac nocturn contra la seua seu a Finestrat i l'ha vinculat al 'odi de l'independentisme' cap al valencià. La formació assegura que fets similars s'han repetit en l'últim any i reclama una condemna unànime.

Els detinguts pels homicidis en una vivenda d’Elx passen a disposició judicial després de dos intents previs d’ocupació

Els dos arrestats per la mort de dos hòmens en una vivenda d'Elx han passat a disposició judicial després de declarar davant la Guàrdia Civil. Es van atrinxerar durant hores i havien intentat ocupar la casa en dos ocasions anteriors.

Bragarnik va afermar a l’Elx el seu model esportiu i de gestió en 2025

En 2025, l'Elx va viure el seu millor any amb Bragarnik: ascens, joc recognoscible i deute saldat van impulsar reformes, rècord d'abonats i projecció internacional.