David Bustamante confessa les seues dificultats econòmiques i com les fa front

Ejemplo de shortcode con estilo
David Bustamante és un personatge eixit de la música però que ha transcendit a esta. El càntabre fa temps que va deixar de ser només cantant per a abraçar el món de l’entreteniment en la seua més àmplia descripció. “Ací, o faena o es va acabar”, ha dit recentment en una entrevista a ‘El País’. Una frase […]

David Bustamante és un personatge eixit de la música però que ha transcendit a esta. El càntabre fa temps que va deixar de ser només cantant per a abraçar el món de l’entreteniment en la seua més àmplia descripció. “Ací, o faena o es va acabar”, ha dit recentment en una entrevista a ‘El País’.

Una frase que resumeix a la perfecció la seua manera d’entendre el treball i que explica per què eixa obertura de ment a l’hora d’acceptar projectes, ja siga llançar una colònia al mercat o participar en un concurs de cuina com és ‘MasterChef Celebrity’.

“Jo continue sent un treballador nat: un autònom que lluita, que n’ha passat en la pandèmia, a qui ningú li ha regalat res”, subratlla David Bustamante conscient que ara la fortuna torna a somriure-li, però sense oblidar que fa tan sols uns mesos tot el seu món es va enfonsar.

La pandèmia del coronavirus va posar en escac la seua forma de vida, en veure com els seus grans projectes o quedaven en l’oblit o eren ajornats sense data fixada en el calendari.

Això l’ha obligat a reinventar-se i mirar per un futur que potser li allunya de la música, però que li fa continuar demostrant la seua professionalitat, encara que siga en àmbits tan dispars com en un programa de proves variades, en un altre en el qual es mou entre fogons o llançant perfums amb el seu nom que es venen com a autèntiques rosquilles.

Al final, David Bustamante té clar una qüestió inamovible i és que sent autònom, si no treballa. no té ingressos i si en la música no li va com s’esperava, haurà de buscar noves fórmules per a continuar facturant.

Porta dos dècades sent famós, però, en este temps, no s’ha adormit sobre els llorers. Sap que per a ser, ha d’estar, d’aquí ve que la pandèmia, que va obligar a tots a frenar, però especialment als artistes, va ser molt dura per a ell.

 

La crisi sanitària li ha fet tocar fons

 

Esta frase fa intuir el complicat que ha hagut de ser la situació pandèmica a la seua casa, perquè els projectes que tenia van caure o es van veure ajornats, i això va portar amb si una ‘congelació’ en els seus ingressos, i és que com ell mateix diu, és autònom: si no treballa, no factura. Així de simple.

 

Ho dona tot en cada treball

 

“Continue sent de classe obrera, igual que tota la meua família”, revela David Bustamante qui no desisteix de la seua obstinació de deixar ben clar la sacrificada que pot arribar a ser la seua professió, “fique més hores que ningú, viatge, m’esforce, em fa mal tot el cos perquè he d’estar en forma per a oferir bona qualitat en els meus concerts”.

 

«Ningú m’ha regalat res»

 

 

 

 

Destaca que si està on està és perquè hi ha currat al llarg d’estes dos dècades, “ningú m’ha regalat res ni tinc un cognom noble ni un sou vitalici ni ajudes de cap mena. Ací o faena o es va acabar”.

Un treball que li paga les factures però al qual, a més, és addicte. “Necessite estar en contacte amb el públic perquè, al final, un es torna addicte a l’aplaudiment sense adonar-se. Per això en esta professió ningú es vol jubilar”. Tremenda xutada li espera ara amb ‘Ghost’.

Últimes notícies

Puente apunta al factor humà després de la fallada del sistema de seguretat en l’accident d’Urda, que deixa 64 morts

El ministre qualifica d''inversemblant' l'accident, que deixa 179 ferits, i revela que es va autoritzar un AVE a reprendre la marxa amb normalitat malgrat tindre un altre tren detingut davant

La vaga mèdica deixa xifres dispars entre València i la resta de províncies

Avanza situa el seguiment de la vaga mèdica en el 35,3 % a la província de València, mentre Sanitat dona un 2,21 %. Les xifres autonòmiques també discrepen.

Mor Fátima Báñez en l’accident de trens de Toledo

L'exministra d'Ocupació tenia 59 anys i viatjava en l'últim vagó de l'Iryo implicat en la col·lisió amb un AVE, després d'una llarga trajectòria política i empresarial

L’Alcúdia es va inundar al 90 % i l’alcalde denuncia la falta d’informació

Andreu Salom ha declarat que l’Alcúdia es va inundar al 90 % abans de les 18.00 hores del 29 d’octubre de 2024. També ha relatat la falta d’informació i la sensació d’abandonament.

Set de cada deu negocis afectats per la dana han recuperat l’activitat

Set de cada deu establiments han recuperat o superat l’activitat anterior a la dana de 2024, però els negocis menuts encara afronten més dificultats.

Felipe VI comprova a Bétera les capacitats de defensa NBQ de l’Exèrcit

Felipe VI ha assistit a Bétera a l’exercici Grifo 2026, que ha posat a prova la resposta davant d’amenaces nuclears, biològiques i químiques. La maniobra s’ha acurtat després del xoc de dos trens a Urda.

L’avanç de la IA planteja a les empreses com garantir-ne el funcionament correcte

L’avanç de la intel·ligència artificial planteja a les empreses tecnològiques el repte de garantir que els sistemes funcionen correctament, responen a les necessitats reals dels usuaris i mantenen els estàndards de qualitat i seguretat.

Activistes mexicanes parlen amb afectades per la dana sobre l’impacte de les tragèdies en les dones

Dues activistes de Mèxic s’han reunit amb persones afectades per la dana de 2024, que va deixar 233 persones mortes a la província de València, per a analitzar l’impacte de les tragèdies en les dones i defensar la importància d’afegir una perspectiva feminista en les catàstrofes.