Yolanda Díaz reclama ‘màximes sancions’ a Israel per la seua ofensiva terrestre a Líban

Belarra carrega contra Sánchez mentre IU torna a demanar al Govern trencar relacions diplomàtiques amb Israel

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, ha reclamat a la comunitat internacional que responga a l’ofensiva militar terrestre d’Israel sobre Líban amb les “màximes sancions”.

A través d’un missatge en la xarxa social ‘X’, ha exclamat que al sud, en al·lusió a la Franja de Gaza, s’està perpetrant un “genocidi” contra la població palestina mentre que al nord qualifica l’operació militar d’Israel com una “invasió”.

“La violació del Dret Internacional és la forma d’estar en el món del règim de (Benjamin) Netanyahu. La comunitat internacional ha de respondre amb les màximes sancions. Hi ha moltes vides en joc”, ha demandat Díaz.

Per la seua banda, el portaveu de Sumar i ministre de Cultura, Ernest Urtasun, ha expressat la seua condemna per la “invasió d’Israel a un país sobirà com el Líban”.

Igual que la vicepresidenta segona, ha censurat la “permissivitat” de la comunitat internacional amb el primer ministre israelià és “intolerable i està arrossegant al món a una escalada bèl·lica global”.

En roda de premsa al Congrés, el portaveu parlamentari de Sumar, Íñigo Errejón, ha demandat que s’ha de suspendre tot intercanvi comercial entre Israel i la Unió Europea, activant la clàusula per a cessar l’acord de col·laboració entre ambdues parts, i un embargament total de la compravenda d’armes amb el Govern hebreu.

Al seu juí, ha demandat aplicar la “màxima duresa” per a “parar els peus” al “ultradretà” Netanyahu, atès que el seu govern s’ha convertit en un “perill per a la seguretat de Pròxim Orient i de tot el planeta”.

PODEM CARREGA CONTRA SÁNCHEZ

També s’ha pronunciat sobre l’ofensiva militar d’Israel la secretària general de Podem, Ione Belarra, encara que si escau ha carregat contra el president del Govern, Pedro Sánchez, al que acusa de seguir sense “prendre una sola mesura concreta per a detenir esta barbàrie”. “És una vergonya”, ha resolt per a animar a la ciutadania a recolzar les mobilitzacions en favor del poble palestí.

La formación morada, a través del seu perfil oficial en ‘X’, ha denunciat que l’ofensiva d’Israel a Líban és “un pas més per a continuar la matança i l’horror”. Per tant, ha exhortat a la comunitat internacional a aliar-se i “parar ja al Govern criminal de Netanyahu”.

“La pregunta és què ha de passar perquè Sánchez faça alguna cosa. Cal parar ja a l’Estat terrorista d’Israel” s’ha qüestionat l’eurodiputada de Podem i exministra d’Igualtat, Irene Montero.

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.