Mazón, ‘molt orgullós’ de la declaració del Consell de reconeixement a Miguel Hernández: ‘Vaig a defensar-ho sempre’

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha defensat en la sessió de control d’este dimecres a Les Corts la declaració institucional aprovada este dimarts pel Consell de suport a la petició de la família del poeta oriolà Miguel Hernández i per la qual reclama al Govern d’Espanya que anul·le els sumaris judicials, i s’ha mostrat “molt orgullós” d’este text, al mateix temps que ha promès que va a “defensar sempre” el seu llegat.

Mentre, el PSPV ha censurat la posició “incomprensible” i “sorprenent” de l’alcalde d’Oriola (PP) de “votar en contra” de la declaració presentada pels socialistes a l’Ajuntament d’esta localitat de reconeixement al poeta. També ha carregat contra els ‘populars’ d’Elx per “abstenir-se” de senda declaració en este consistori, un acte que ha qualificat de “ignomínia política”.

Això sí, sobre la declaració institucional aprovada este dimarts pel Consell, el síndic socialista, José Muñoz, ha mostrat “certa esperança i alegria”, més encara tenint en compte que Mazón va afirmar sentir “devoció” pel poeta. Per això, ha preguntat al cap del Consell si està “orgullós” del text aprovat pel Consell.

Per la seua banda, Mazón ha enlletgit a Muñoz que si “tan important” per a ell és Miguel Hernández per què no és esta la seua pregunta en la sessió de control –els socialistes interpel·len al cap del Consell per “com valora la situació política, econòmica i social de la Comunitat”–.

En este sentit, ha retret al socialista que “ignore” les dades de l’atur de setembre, que “ha baixat en mil persones, cosa que no sol ser normal” en este mes, en una autonomia que és “líder en creació d’ocupació”, especialment entre dones i joves. “Com de costum, s’ix del guió”, ha lamentat.

En qualsevol cas, s’ha mostrat “molt orgullós” d’haver defensat i “defensar sempre” el llegat de Miguel Hernández i, en este punt, ha advertit a Muñoz: “No vaig a passar per ni un sol examen sobre Miguel Hernández, ni com a president de la Generalitat ni com a president del PPCV”. I ha retret al PSPV les seues “lliçons” sobre el poeta oriolà.

Sobre este tema, ha lamentat que a Oriola no s’haja cercat un acord per a traure avant la declaració de suport a Hernández per, el seu juí, “un assumpte de cridar-nos fatxes”, que és “el que li agrada” a l’esquerra. A més, ha afegit que si “tanta esperança” li dona a Muñoz la resolució del Consell és “exactament la mateixa redacció” que la del PP a Oriola.

NO ÉS “LA PROMOGUDA PER LA FAMÍLIA”

En la seua rèplica, Muñoz ha sostingut que la redacció de la declaració prmovida pel Consell no és “la que li agrada a tothom” i tampoc és “la promoguda per la família” de Miguel Hernández. Així mateix, ha assegurat que és “absolutament fals” que el Govern valencià s’adherisca a les reivindicacions dels familiars del poeta.

“Diuen que Miguel Hernández va morir per tuberculosi, però no expliquen les causes i obliden de manera intencionada que va morir assassinat per omissió perquè no li van voler tractar en la presó. Diuen que va ser condemnat a mort sense especificar qui li va condemnar”, ha subratllat.

Sobre esta qüestió, ha incidit que en esta època va haver-hi “una repressió franquista” cap als qui, com Hernández, “lluitaven per la justícia” i ha retret a Mazón que “no tinga escrúpols” i haja tingut la “poca vergonya” d’haver aprovat la Llei de Concòrdia que ha eliminat l’anterior de Memòria Democràtica que parlava del “reconeixement i reparació” dels drets dels familiars de les víctimes.

I ha subratllat: “La família de Miguel Hernández diu que era un rebel i que tots estos fets s’ometen en la declaració. Este és el president que hem de diu sentir devoció pel poeta però que permet anteposar els interessos del seu acord amb l’extrema dreta i les seues idees antidemocràtiques”. Enfront d’això, ha garantit que els socialistes estaran enfronte per a “recordar-li” que Miguel Hernández “va morir per la llibertat i la igualtat”.

Finalment, el cap del Consell ha insistit que ja ha dit el que pensa del poeta alacantí “des del principi” i ha preguntat al Govern d’Espanya si “va a fer alguna cosa” per a anul·lar “de manera immediata” els juís a Miguel Hernández, tal com demana la declaració del Consell. “Perquè no he escoltat que diga res”, ha resolt.

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.