La Marina de València comptarà amb dos punts de subministrament d’aigua refrigerada

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La Marina de València comptarà amb dos punts de subministrament d’aigua refrigerada. La Junta de Govern Local de l’ajuntament d’esta ciutat ha aprovat aquest divendres la memòria tècnica del projecte per a la instal·lació de punts de subministrament d’aigua declorada i temperada per a farciment de botelles d’ús personal (PUSDAR) en este enclavament.

Així ho ha indicat el portaveu de l’executiu municipal, Juan Carlos Caballero, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local. Ambdues fonts s’instal·laran al Passeig de la Remor, una junt amb l’Embull número 2 del Port i l’altra en la zona de restauració.

En els dos casos se substituiran les fonts convencionals que funcionen actualment pels nous punts de subministrament, en els quals s’elimina el clor de l’aigua i es refrigera posteriorment. Així s’oferix a la ciutadania la possibilitat de poder emplenar les botelles d’ús personal amb aigua de consum humà de la xarxa de proveïment.

L’actuació compta amb un pressupost total de 29.785,38 euros, segons la memòria aprovada este divendres. Actualment, València compta amb prop de 50 fonts d’este tipus. Es tracta d’un servei públic gratuït del consistori que oferix aigua potable filtrada a tota la ciutadania.

Cada instal·lació consta d’una estructura d’acer inoxidable amb tancament de seguretat antivandálico que permet emplenar les botelles d’aigua de manera automàtica. L’interior de l’estructura consta d’un refrigerador amb una capacitat de 120 litres que permet refredar l’aigua i que s’adapta al clima de la ciutat, ha precisat l’administració municipal.

Tota l’aigua porta una doble filtració i una desinfecció per mitjà de llum ultraviolada. Els punts de subministrament inclouen a més un equip de generació d’ozó per a desinfectar de forma automàtica la boca de subministrament.

El consistori ha destacat que les fonts refrigerades no generen soroll ni vibracions ni fums ni gasos i ha apuntat que suposen una reducció de la petjada de carboni en potenciar el subministrament públic i la reutilització de les botelles i els envasos.

INSTAL·LACIÓ

Els treballs d’instal·lació de les noves fonts es desenvoluparan de manera independent sense afectar al funcionament actual de la xarxa de distribució –únicament es preveuen interferències durant les connexions de les escomeses a esta xarxa, ha matisat l’Ajuntament–.

Primer s’executarà un nou branc i connexió a la xarxa de distribució d’aigua potable per a proveir les PUSDAR; i posteriorment, una nova escomesa i connexió a la xarxa de sanejament d’aigua residual. Després, es durà a terme la conducció i connexió a un punt de subministrament de la xarxa existent i es procedirà a la instal·lació, connexió i posada en servici –desinfecció inclosa–.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els preus industrials cauen un 2,4% al febrer en la Comunitat Valenciana

Els preus industrials van descendir al febrer un 2,4% en la Comunitat Valenciana, en un context de fort abaratiment de l'energia que va portar la caiguda mitjana a Espanya fins al 7% interanual.

Sanitat amplia i reforça el calendari de vacunació de la Comunitat Valenciana per a 2026

La Conselleria de Sanitat actualitza el calendari vacunal de la Comunitat Valenciana per a 2026 amb noves vacunes enfront del VRS en adults, canvis en meningitis i pallola i més protecció enfront de grip i VPH.

Una avaria en una grua col·lapsa la Pista de Silla i provoca 13 quilòmetres d’embossos cap a València

L'avaria d'una grua que treballava de nit en la Pista de Silla obliga a tallar l'eixida de València cap a Alacant i manté 13 quilòmetres de retencions d'entrada a la ciutat.

Ratxes de vent molt fort a Castelló i pujada de temperatures este dimecres en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dimecres intervals de núvols alts, pujada generalitzada de les temperatures i vent molt intens a Castelló, que podria registrar ratxes molt fortes durant la segona mitat del dia.

Avís taronja a l’interior de Castellon per ratxes de vent de mes de 100 km/h

Deu comunitats estan hui sota avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb nivell taronja en Castellon per ratxes molt fortes i en Cataluna per ones de fins a 10 metres.

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.