El jutge amplia la investigació contra Begoña Gómez per presumpta apropiació indeguda del programari de la UCM

La cita a declarar de nou el pròxim 18 de novembre, a les 13.30 hores

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El jutge Juan Carlos Peinado ha ampliat la investigació que dirigix contra l’esposa del president del Govern, Begoña Gómez, per a indagar en la querella que va presentar Hazte Oír per presumpta apropiació indeguda del programari de la Universitat Complutense de Madrid (UCM).

Fonts jurídiques han confirmat a Europa Press que el titular del Jutjat d’Instrucció número 41 de Madrid ha acordat citar-li a declarar el pròxim 18 de novembre, a les 13.30 hores.

Peinado ha donat este pas després que fa unes setmanes es donara a conèixer que l’Audiència Provincial de Madrid havia conclòs que ell –com a instructor del denominat ‘cas Begoña Gómez’– és el competent per a investigar la querella relativa al ‘programari’ en el marc d’este procediment, on ja investiga presumptes delictes de tràfic d’influències i corrupció en els negocis.

Va ser el juny passat quan el Jutjat d’Instrucció número 48 de Madrid va dictar una interlocutòria en el qual enviava la querella de Hazte Oír al Jutjat d’Instrucció número 41 de Madrid. La Fiscalia es va oposar al fet que l’assumpte quedara en mans del jutge Peinado, però el jutge Juan Ramón Reig va insistir en la seua postura i va confirmar la seua decisió d’inhibir-se.

Disconforme amb la resolució, el Ministeri Públic va elevar l’assumpte davant de l’Audiència Provincial, que finalment va desestimar el seu recurs d’apel·lació. En una interlocutòria, al que va tenir accés Europa Press, els magistrats van fixar que Peinado és el competent per a investigar si l’esposa del president del Govern es va apropiar de forma indeguda d’un ‘programari’ de la Complutense.

La Secció Tercera va explicar que en el jutjat de Peinado «s’han practicat diligències destinades a investigar els fets relatius al Màster en Transformació Social Competitiva, vinculat a la UCM, del que era codirectora Begoña Gómez». Els magistrats van entendre que hi havia «conexitat», atès que va ser precisament per este màster per al qual s’havia desenvolupat gratuïtament el ‘programari’.

Últimes notícies

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.

DIGI arriba a 100 botigues a Espanya amb una nova obertura a Torrent

DIGI ha inaugurat a Torrent la seua cinquena botiga pròpia a la província de València, amb la qual aconseguix les 100 tendes a tot Espanya i reforça el seu compromís amb la Comunitat Valenciana.