16.6 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Vila-real habilita una oficina municipal per a ajudar els afectats pel volcà de la Palma

 

 

L’Ajuntament de Vila-real impulsarà i coordinarà la recollida de material i aliments necessaris per als damnificats per l’erupció del volcà Cumbre Vieja a la Palma a través d’una oficina municipal que permetrà canalitzar la solidaritat amb l’illa canària.

La primera tinenta d’alcalde i coordinadora d’Alcaldia, Silvia Gómez, ultima la creació d’esta oficina amb la qual l’equip de govern pretén que “tota l’ona de solidaritat que sabem que està ja sorgint a la nostra ciutat per a ajudar a les persones que, desgraciadament, han perdut les seues cases i pràcticament totes les seues possessions a causa del volcà, es puga canalitzar de manera efectiva i eficaç, fent arribar els subministraments que realment es necessiten en este moment”.

Per a això, el consistori ja s’ha posat en contacte amb les entitats socials, associacions de veïns, Junta de Festes, Comissió de Penyes i altres col·lectius, que se sumaren a esta campanya de manera que “farem possible una recollida coordinada d’aliments i altres materials”, explica Silvia Gómez, qui al mateix temps ha fet una crida a “totes les institucions o entitats que vulguen unir-s’a esta iniciativa i canalitzar també la solidaritat a través d’esta oficina municipal”.

La campanya estarà coordinada pel servei de Protecció Civil i, a més de la recollida que duguen a terme les entitats en les seues seus socials, l’Ajuntament també vol habilitar diversos punts de recollida en espais municipals.
En estos moments, segons la informació facilitada per la Federació d’Empresaris de la Palma (FEDEPALMA), els materials que més es necessiten són roba interior, llençols, tovalloles, sabates, coixins, aliments sense glútens, aliments sense lactosa, aliments per a bebés i màscares FPP2.

“Vila-real és una ciutat solidària i disposada sempre a fer arribar l’ajuda a les persones damnificades per esta mena de catàstrofes per la qual cosa, com a administració més pròxima la ciutadania, volem impulsar esta voluntat de col·laboració i al mateix temps garantir que tota esta ajuda arribe al seu destí i que continue útil en estos moments per a cobrir els necessitats dels milers de persones afectades”, conclou la regidora.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.