Comença el servici alternatiu per carretera per a cobrir trams de Rodalies afectats per la DANA

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

El servici alternatiu per carretera per a cobrir els trams de Rodalies de València que seguixen afectats per la DANA amb una flota d’autobusos ha començat a funcionar este dimecres. El punt d’eixides i arribades d’este servici a la ciutat de València és l’estació de tren Joaquín Sorolla.

A partir d’este dimecres es recupera el servici ferroviari en part de la C-1 i la C-2. En la primera, circula entre entre Silla i Gandia i la C-2 entre Carcaixent i Moixent, mentre que la resta d’estes línies es cobrix amb el Pla de Transport Alternatiu de Renfe.

El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, va assegurar este dimarts que hui es recuperarà el servici del 99 per cent de les línies de Rodalies afectades per la DANA, amb parts completades amb l’ús d’autobusos –el 1% restant correspon a la localitat de Xest, a la qual no poden accedir–. De la C3 no es pot posar cap quilòmetre en funcionament, per la qual cosa hi haurà un servici d’autobusos substitutiu des d’Utiel.

Un gerent de prestació de servicis de Renfe ha explicat, en declaracions a Europa Press Televisió, que alguns d’estos autobusos tenen una connexió directa amb les localitats valencianes d’Alzira, Silla, Carcaixent, Algemesí i Benifaió, i un altre servici para en totes l’estacions de Rodalies des de València fins a Silla, així com totes les estacions intermèdies fins a la localitat de Carcaixent.

En este primer dia, a causa de la climatologia i els constants avisos per a evitar el desplaçament davant d’una nova DANA, este servici ha tingut poca afluència d’usuaris encara que esperen que demà dijous, quan es reprèn l’alta velocitat entre Madrid i València, hi haja un major nombre de viatgers.

«Hui estem embastant un poc tot el servici, que va a ser llarg durant un temps i estem intentant donar el millor servei als viatgers», ha indicat este gerent, qui ha assenyalat que podrien arribar a mobilitzar una flota de més de 100 autobusos atenent a les necessitats requerides.

Respecte al termini de tornada al servici de Rodalies per les vies ferroviàries, apunten que dependrà de l’avanç de les obres i l'»elasticitat» de les mateixes, però calculen que fins al mes de desembre no es podrà reprendre un servici normalitzat.

Mentre, des de la companyia ferroviària asseguren que estan fent una labor «més exhaustiva» per a donar a conèixer estos canvis i per a això han estrenat un nou canal en Whatsapp que arreplegarà en temps real totes les notícies relatives a l’estat dels trens i de la circulació ferroviària en la xarxa, modificacions horàries, incidències en el servici del nucli o plans alternatius de transport, entre altres.

En l’estació de tren Joaquín Sorolla de València han engegat també un centre de distribució de viatgers amb personal de la companyia que anirà informant i ajudant als viatgers que vagen a fer ús d’este servici alternatiu per carretera que serà gratuït.

Últimes notícies

Les plantilles de Lladró paren dues hores contra la no aplicació del conveni

Les plantilles de Lladró SA, Arte y Porcelanas SAU i Daisa han parat dues hores per protestar per la no aplicació del conveni en matèria salarial i el no pagament dels atrasos, després de setmanes de negociacions sense acord.

Kiko Martínez torna al ring amb un combat de striking a Elx davant Julián Londoño

L’ex campió del món del pes ploma Kiko Martínez debutarà en striking amb guantilles el 7 de novembre al pavelló Sara Marín i María Díez d’Elx, en una vetlada que reunirà unes 4.000 persones i inclourà combats de Muay Thai, K-1 i boxeig.

El PSPV acusa el Consell d’assumir una “segregació racial” en els pressupostos

El PSPV ha acusat el Govern valencià del PP d’introduir una segregació racial i discriminació per origen en el projecte de pressupostos de la Generalitat de 2026 mitjançant el concepte de prioritat nacional, i estudia totes les vies institucionals i judicials per frenar-lo.

El Valencia començarà la Lliga contra el Celta el dissabte 22 d’agost a les 19.30 hores

LaLiga ha confirmat que el Valencia debutarà en la segona jornada de LaLiga EA Sports 2025-2026, el dissabte 22 d’agost a Mestalla contra el Celta a les 19.30 hores, després de l’ajornament del partit inicial davant el Betis. Villarreal, Elche i Levante també tenen definits els seus horaris per a la segona i tercera jornada.

El València debutarà en Lliga el 22 d’agost a Mestalla contra el Celta

LaLiga ha confirmat que el València s’estrenarà en la Lliga 2025-2026 el dissabte 22 d’agost a les 19.30 hores davant el Celta, després de l’ajornament del seu partit de la primera jornada contra el Betis. Villarreal, Elx i Llevant també tenen ja definits els seus horaris per a la segona i tercera jornada.

Pau Navarro seguirà al Villarreal fins a 2031 després de renovar el seu contracte

El defensa de la Vilavella Pau Navarro ha ampliat el seu contracte amb el Villarreal CF fins a juny de 2031. El central, clau en la tercera plaça de LaLiga, suma 46 partits oficials amb el primer equip groguet.

Com s’organitzarà la seguretat per vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

El Govern central s’ha oferit a la Generalitat per reforçar la protecció civil i la seguretat ciutadana als nou punts clau d’observació de l’eclipsi solar del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre cap avís previ de la DANA

María José Catalá ha assegurat davant la jutgessa que València no va rebre cap avís del desbordament del barranco del Poyo i ha justificat que la ciutat no figurava com a municipi afectat en la fitxa de conca.