Creix l’explotació sexual de dones en pisos a l’any de la pandèmia

 

Hui 23 de setembre de 2021 es commemora el Dia Internacional contra l’Explotació Sexual i el Tràfic de Dones, Xiquetes i Xiquets. En una data com esta, l’ONG APRAMP (Assistència integral de les víctimes de tràfic d’éssers humans amb fins d’explotació sexual), exigeix ​​»accions concretes que conduïsquen a la promulgació d’una llei integral sobre la tracta que involucre no només al Govern central, sinó a totes les CC. AA».

Amb esta petició, es vol protegir les víctimes. «La vulnerabilitat a la qual han estat expostes durant este any no ha fet més que evidenciar la seua urgència», expliquen des d’esta entitat, considerant «que no hi ha més excuses».

A més, es demana que esta llei identifique la prostitució i la tracta amb fins d’explotació sexual com dos realitats indissociables, I que constitueixen «Una de les pitjors cares de la violència de gènere. Això és una cosa que a la pràctica segueix sense reconéixer-des d’algunes administracions», asseguren.

El 2020 ja s’alertava l’impacte que començava a cobrar la pandèmia per a les víctimes de tràfic i explotació sexual, però «este any les xifres parlen per si mateixes», expliquen. Han augmentat els llocs invisibles, és a dir, pisos, per evitar les restriccions de mobilitat.

De fet, durant tot el 2020, un total de 1232 dones van ser víctimes de tràfic i detectades per la Unitat Mòbil, a nivell nacional, d’APRAMP. En 2021, fins al passat 31 d’agost, ja van 1651 dones.

El 2020, 119 dones i 3 menors van ser acollides en pisos d’Atenció per a víctimes de tracta i explotació sexual. No obstant això, fins al 31 d’agost d’este any, ja eren 89 les dones acollides.

Estes xifres indiquen que segueix creixent esta forma de violència masclista que suposa una greu vulneració dels drets humans. És, per tant, una forma d’esclavitud moderna que utilitza a les persones en situació de major vulnerabilitat com a mercaderia. I és treball «de tots, i sense excuses» acabar amb ella.
 

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU