Aagesen nega una apagada informativa de CHJ en la dana i afirma que informació va ser ‘constant i automàtica’

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta del Govern i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Sara Aagesen, ha rebutjat que es produïra una apagada informativa per part de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) el passat 29 d’octubre, dia en el qual la dana va assolar la província de Valencia, i ha sostingut que la informació va ser «constant i automàtica».

Així s’ha pronunciat aquest dijous la vicepresidenta tercera en declaracions als mitjans de comunicació a València, en ser preguntada pels periodistes per si creu que va haver-hi una ‘apagada informativa’ per part de la CHJ el dia de la dana, com al·lega la Generalitat Valenciana.

En este sentit, Aagesen ha assegurat que la informació per part de l’organisme hidrogràfic va ser «constant i automàtica». «Este informació va arribar en tot moment», ha insistit, al mateix temps que ha mostrat «tot el suport» als servicis i equips de la Confederació i de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

Així mateix, ha recordat que l’exvicepresidenta tercera i exministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic Teresa Ribera –qui actualment és vicepresidenta de Competència i Transició Justa i Neta de la Comissió Europea (CE)–va explicar «cada minut i quin va ser la seqüència» del 29 d’octubre, en una compareixença al Congrés.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.