Mazón insta al Govern a ‘agilitar’ la tramitació d’expedients i pagaments del Consorci d’Assegurances a l’hostaleria

Denuncia el «bloqueig» de les indemnitzacions a les empreses per part del Consorci perquè «seguixen arribant amb comptagotes»

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha instat este dijous al Govern a «agilitar» la tramitació d’expedients i pagaments del Consorci d’Assegurances, després de la reunió que ha mantingut amb representants de la Confederació Empresarial d’Hostaleria d’Espanya i de la Federació Empresarial d’Hostaleria de València. El cap del Consell ha denunciat el «bloqueig» de les indemnitzacions a les empreses per part del Consorci perquè assegura que «seguixen arribant amb comptagotes».

En la trobada, a la que també ha assistit el vicepresident segon i conseller per a la Recuperació Econòmica i Social, Francisco José Gan Pampols, i la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, Mazón ha traslladat el «suport» de la Generalitat al sector de l’hostaleria, al que ha qualificat «de primordial» per a la reconstrucció social i econòmica del territori, al mateix temps que ha posat «en valor» la «coordinació» entre la Generalitat i la Federació per a la reactivació del sector.

Carlos Mazón ha lamentat el «bloqueig» en les indemnitzacions a les empreses hostaleres per part del Consorci, entre altres damnificats, perquè «seguixen arribant amb comptagotes» i ha reclamat «més mitjans per a recuperar l’activitat econòmica i el manteniment de l’ocupació».

En este sentit, ha retret la «falta de suport» del Govern perquè les empreses valencianes puguen reprendre la seua activitat després de les riuades del passat 29 d’octubre i ha asseverat que «el retard en les indemnitzacions impedix que els establiments puguen adequar els seus locals i reprendre la seua activitat».

Per contra, ha destacat el «compromís» de la Generalitat amb el sector i la resta dels damnificats amb «mesures eficaces i amb l’agilitació de les ajudes en la major mobilització de recursos de tota la història del nostre autogovern per a afrontar la reconstrucció».

El preisdent ha citat l’activació de diferents línies d'»ajudes directes i sense burocràcia» per a empreses i autònoms afectats per les inundacions, entre les quals ha destacat el paquet de 100 milions d’euros dirigits al manteniment de l’ocupació i a la reactivació econòmica de les empreses, la línia dotada amb 90 milions d’euros per a autònoms sense treballadors o la dotació de 10,8 milions d’euros de fons propis de la Generalitat per a complementar a al voltant de 30.000 treballadors en ERTO.

Igualment, ha assenyalat la mobilització de 350 milions en línies de liquiditat «a cost zero» per a autònoms i empreses afectades habilitades des de l’Institut Valencià de Finances (IVF) i Afín SGR amb l’aportació directa de la Generalitat de 65 milions d’euros que es destina a cobrir el tipus d’interès que correspondria aplicar a estes operacions.

Mazón ha afegit que, «enfront de l’exoneració fiscal del Consell als damnificats el Govern central seguix apostant per cobrar interessos o impostos», i ha reiterat la seua petició a l’Executiu de «impostos zero» per a tots els afectats, com l’eliminació de la quota d’autònoms per a enguany, l’IVA de les reformes dels locals danyats, l’Impost sobre Béns Immobles, l’Impost d’Activitats Econòmiques, o l’IVA per a la reposició i reparació de vehicles.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.