L’exfutbolista del València Roberto Fabián Ayala ha expressat el seu desig que el conjunt de Mestalla puga tornar a mirar cap a dalt en la classificació en la nova temporada de LaLiga EA Sports, després de diverses campanyes en què ha lluitat per la permanència en Primera Divisió.
Ayala ha explicat que continua seguint els partits del València amb molta atenció, però ja des d’una òptica diferent. Ho fa com a aficionat i no com a tècnic, segons ha comentat en una entrevista al programa Esports Migdia de Valencia Capital Radio, en la qual ha intervingut telefònicament des d’Argentina.
En este espai radiofònic, l’excentral ha aprofitat també per demanar disculpes i donar explicacions pel seu empentó a Dani Olmo en la final del Mundial, acció que va marcar la polèmica del partit en què Espanya es va proclamar nova campiona del món.
Sempre pendent del València
Ayala ha recalcat que manté un fort vincle emocional amb el club i la seua afició. ‘Sempre veient el València i desitjant que li vaja bé. No ho veig com un entrenador, sinó com un aficionat i algú que vol que li vaja bé’, ha afirmat.
Sobre el futur immediat, ha insistit en el seu anhel que l’equip puga canviar la dinàmica dels últims anys. ‘És una temporada nova, esperem que puga mirar cap a un altre costat, més cap a dalt de la taula. No sé les coses internes, què és el que estarà passant, però bé’, ha assenyalat, deixant clar que no coneix els detalls de la gestió diària del club.
L’exdefensa argentí ha recordat també l’època en què el València era un referent a nivell europeu. Amb la samarreta blanquinegra, Ayala va conquistar dos Lligues, una Copa de la UEFA i una Supercopa d’Europa, un palmarés que encara associa a la identitat competitiva del club.
‘Esperant que en un futur puguen presentar un equip que identifique la ciutat i que torne’, ha expressat. Al mateix temps, ha volgut destacar el paper clau de l’afició en els moments complicats que ha travessat l’entitat. ‘M’ha agradat que en els moments de dificultat s’haja acompanyat així l’equip’, ha remarcat.
Valoració de Ferran Torres i etapa en la direcció esportiva
Ayala forma part actualment del cos tècnic de la selecció argentina que lidera Lionel Scaloni. En este staff també treballen els exfutbolistes Pablo Aimar i Walter Samuel, amb els quals compartix responsabilitats en el combinat albiceleste.
Abans del seu rol actual amb Argentina, l’excentral va formar part de la direcció esportiva del València entre 2013 i 2016. En aquell període va conéixer de prop el golejador de la final del Mundial, el valencià Ferran Torres, amb qui el club ja treballava en les categories inferiors.
Sobre Ferran, Ayala ha recordat una anècdota de la seua etapa en els despatxos. ‘(Francisco Pérez) Rufete em deia: este serà jugador de futbol’, ha relatat. L’argentí ha aprofitat per reconéixer la progressió del davanter. ‘Felicitar-lo per la seua trajectòria, pel moment que li toca viure i és un futbol que representa a molts, que agrada i ho ha pogut aconseguir’, ha contat.
Amb estes paraules, Ayala ha volgut resumir tant el seu afecte pel València com la seua admiració pels jugadors formats a la ciutat, a l’espera que el club torne a competir pels llocs capdavanters de la classificació.









