Ford Almussafes pararà la producció de vehicles set dies al gener i huit al febrer amb el mecanisme RED

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La fàbrica de Ford a Almussafes ha establit el calendari de parades de producció per als mesos de gener i febrer, dins del mecanisme RED vigent en la factoria, amb set dies en la planta de vehicles i dos dies en motors al gener i, ja al febrer, huit jornades per a vehicles i tres per a motors.

Així s’ha establit en una reunió de la comissió mixta de seguiment de l’ERTO RED, que s’ha celebrat este dijous al matí. És la primera des que es va tancar l’acord per a aplicar este mecanisme laboral.

Al gener, la fabricació de vehicles pararà els dies 13, del 20 al 24 i el dia 27 de gener, mentre que motors farà el propi els dies 20 i 27. Al febrer, els aturs en vehicles seran els dies 3, 10, del 17 al 21 i 24. En motors seran el 17, 18 i 19 de febrer.

Així mateix, durant el mes de febrer s’engegaran accions informatives per a donar a conèixer els itineraris de formació que es van a engegar durant este procés. cal recordar que les empreses que s’acullen al mecanisme RED han de presentar un pla de requalificació de les seues persones treballadores.

El mecanisme RED va a permetre una transició de dos anys mantenint l’ocupació en la fàbrica fins a l’arribada del vehicle multienergia que es llançarà el 2027 i produirà la planta valenciana.

L’expedient contempla per a este període de temps que els treballadors perceben el 90% de la seua retribució més el 100% de vacances, antiguitat i pagues extres. Amb este mecanisme RED, es donarà cobertura a un excedent de personal de 996 treballadors diaris, amb una afectació de 4.152 persones de forma rotativa.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.