Mazón afirma que finca de Benetússer on va morir un operari es va revisar dos vegades i no hi havia ‘dany estructural’

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que la finca de Benetússer en el garatge de la qual va morir este dissabte un operari després d’esfondrar-se una escala s’havia revisat «dos vegades» després de la dana del passat 29 d’octubre i es va comprovar que no hi havia «cap dany estructural». «Fins a on tinc entès, crec que els informes s’estan realitzant correctament», ha indicat.

D’esta manera s’ha pronunciat, en declaracions als mitjans hui dilluns durant una visita a l’explotació ramadera SAT Gaviga a Riba-roja de Túria, preguntat per l’accident ocorregut el cap de setmana a Benetússer, un dels municipis de la coneguda com a ‘zona zero’ de la dana, en el qual va morir un treballador i un altre va resultar ferit.

El cap del Consell ha especificat que en els informes previs sobre la finca, que indicaven que havia sigut revisada «ja dos vegades», la mateixa no havia patit «cap dany estructural» després de les inundacions de finals d’octubre.

Sobre les causes que van propiciar esta ensulsiada, Mazón ha apuntat que, «en principi», la qual cosa estan apuntant els tècnics és algun dany no detectable en aquell moment», encara que, en qualsevol cas, ha demanat «esperar per a la catalogació definitiva».

Al marge d’això, ha indicat que la Generalitat Valenciana s’ha posat «a disposició» de la Diputació de València, institució que havia encarregat les obres que es desenvolupaven en este garatge de Benetússer en les quals va perdre la vida el treballador, «per als informes, per a l’ajuda i per al que necessiten».

DESESCALADA DE PEDRALBA

D’altra banda, preguntat pels criteris que s’han seguit el procés de desescalada de l’emergència de la dana per a determinar que Pedralba haja passat de fase 2 a fase 1, el cap del Consell ha afirmat que existixen «uns elements objectius i tècnics» que des de la Conselleria d’Emergències i Interior «s’estan valorant adequadament» amb altres entitats.

Sobre este tema, ha manifestat que existix un «diàleg» que està «obert permanentment» amb els diferents ajuntaments afectats. «Entenc que és un tema d’un diàleg entre els ajuntaments i la Conselleria i a ell em remet», ha resolt.

Últimes notícies

Pet Shop Boys convertixen el Roig Arena en una pista de ball global i nostàlgica

El duo britànic Pet Shop Boys ha fet vibrar un Roig Arena ple fins la bandera amb el tour 'Dreamworld', un repàs de 40 anys de grans èxits plens de ball, melancolia i nostàlgia pop.

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.