25.6 C
València
Dijous, 19 juny, 2025

Cinc detinguts després de desmantellar un grup que robava cablejat d’enllumenat públic a Alacant i València

ALACANT, 27 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació Cobrecas 2, ha desmantellat una banda dedicada al robatori de coure i ha detingut a cinc persones –dos homes i tres dones– acusades de quinze delictes de robatori amb força, huit de furt i quatre d’encobriment, falsedat documental, usurpació d’estat civil i estafa.

- Advertisement -Telegram València Diari

L’operatiu es va iniciar a l’octubre del 2024, després de detectar la venda de grans quantitats de coure en centres de reciclatge per part d’un sospitós al que els investigadors ja coneixien. Entre agost i novembre d’este any, el principal implicat i persones del seu entorn van vendre més de 2.500 quilos de coure i van emprar documentació falsa per a justificar el seu origen, segons ha indicat l’institut armat en un comunicat.

El grup criminal llogava presumptament vehicles per a desplaçar-se a diverses localitats d’Alacant i València, on robaven cablejat d’enllumenat públic, i deixaven àmplies zones sense subministrament elèctric. Posteriorment, el coure sostret era cremat i venut en centres de reciclatge per a dificultar la seua identificació.

Al desembre del 2024, el principal sospitós va adquirir un vehicle de segona mà, que utilitzava per a continuar les seues activitats il·lícites i tractar de complicar les labors de vigilància policial. La investigació va permetre identificar patrons d’actuació i vincular l’ús del vehicle amb les zones afectades pels robatoris.

Finalment, el principal acusat va ser detingut mentre intentava vendre coure en un centre de reciclatge i va argumentar falsament que procedia de neteges realitzades en barrancs afectats per la dana a València. Després d’això, van ser identificats i detinguts la resta de sospitosos.

El grup va aconseguir sostraure més de 4.000 quilos de coure, la qual cosa va causar un perjudici econòmic superior a 200.000 euros a diversos ajuntaments de les províncies d’Alacant i Valencia.

Durant l’operació, es van intervenir 80 quilos de coure, 500 euros en efectiu, un vehicle i eines emprades per a l’extracció i crema del cablejat. Tot el coure confiscat es troba dipositat a disposició judicial.

CONTROL EN CENTRES DE RECICLATGE

Després d’este dispositiu, s’ha sol·licitat als centres de reciclatge situats en les comarques del Mitjà i Baix Vinalopó que extremen les verificacions de la documentació que acredite la legítima procedència dels materials lliurats. En cas de dubte, s’insta a contactar immediatament amb la Guàrdia Civil per a evitar la recepció de material d’origen il·lícit.

Entre els delictes imputats al grup destaquen quinze delictes de robatori amb força, huit de furt i quatre d’encobriment continuat, falsedat documental, usurpació d’estat civil i estafa.

Com a resultat, es va detenir a dos homes de nacionalitat espanyola, de 36 i 40 anys, i tres dones espanyoles d’entre 34 i 52 anys. Tots ells van ser posats a la disposició del jutjat d’instrucció número u de Novelda, que va decretar la seua llibertat.

Últimes notícies

La Universitat Jaume I entra per primera vegada en el ránking QS World University Rànquings en el lloc 1001

La Universitat Jaume I de Castelló es posiciona per primera vegada en el ránking QS World University Rànquings en el lloc 1001. La Politècnica de València i la Universitat de València se situen prop del lloc 400.

Avís groc per tempestes amb graníssol i vent a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Aemet activa alerta groga a l'interior de les tres províncies de la Comunitat Valenciana per risc de tempestes amb graníssol, forts vents i precipitacions de fins a 20 l/m².

Tempestes vespertines amb graníssol i vent fort anticipen pujada tèrmica en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enfrontarà tempestes vespertines amb graníssol i vent fort este dijous, seguides d'un notable augment tèrmic per al divendres. Les condicions meteorològiques adverses es concentraran a l'interior de la regió.

Felip VI destaca el treball de la delegació d’EFE en la tragèdia de la dana com a símbol del periodisme valent i compromés

El rei Felip VI ha elogiat el paper fonamental de la delegació d'EFE a València després de la tragèdia de la dana, ressaltant la seua labor com un 'tsunami benèfic' informatiu. En el lliurament dels Premis Rei d'Espanya, va destacar la importància del periodisme íntegre per a reconstruir la confiança en la societat i afrontar desafiaments globals.

El Roig Arena demostra amb èxit el seu innovador aïllament acústic en prova per a veïns

El Roig Arena de València presenta un avançat sistema d'aïllament acústic de més d'un metre de gruix i 20 capes, assegurant que el so de dos concerts simultanis no moleste als veïns.

Jóvens Inventors Espanyols Premiats a Europa per Crear Etiquetes Biodegradables que Reduïxen el Desaprofitament Alimentari

Tres jóvens inventors espanyols guanyen el premi del públic en la cerimònia europea de l'Oficina Europea de Patents per etiquetes biodegradables que alerten de l'estat dels aliments.

Felip VI Destaca la Labor dels Reporters d’EFE en la Dana com un ‘Tsunami Benèfic’ d’Informació

Felip VI elogia el treball de la delegació d'EFE a València per la seua cobertura de la dana, destacant la importància del periodisme creïble enfront de la desinformació.

Diana Morant assegura que si el cas Koldo afecta a València actuaran amb contundència

La ministra de Ciència i secretària general del PSPV, Diana Morant, afirma que actuaran amb fermesa si la presumpta corrupció del cas Koldo afecta a la Comunitat Valenciana.