L’enfonsament es contagia a empreses de subministrament elèctric pel temor a l’impacte sobre el consum d’energia vinculat a la IA
MADRID, 27 (EUROPA PRESS)
El desplome de la cotització de les accions de Nvidia, que arribava a caure este dilluns fins a un 13,3 per cent en l’obertura de Wall Street, exemplifica este dilluns l’impacte en els mercats dels bons resultats de l’assistent de IA desenvolupat per la xinesa DeeepSeek, en comparació dels models impulsats per les multinacionals occidentals com OpenAI o Meta, provocant una important correcció en els valors vinculats a aquest nínxol tecnològic.
En el cas de Nvidia, la major companyia mundial per capitalització borsària i la gran protagonista del ral·li de la IA de l’any passat, acaparava este dilluns l’atenció del mercat en patir una caiguda de fins al 13,3%, que arribava a esborrar en apenes uns instants al voltant de 440.000 milions de dòlars (419.104 milions d’euros) del valor de mercat de la multinacional, la qual cosa suposa la major pèrdua intradía mai registrada.
L’enfonsament de Nvidia davant del temor a l’impacte que l’èxit de DeepSeek puga arribar a tenir en la demanda de michoxips d’alta gamma era secundat per les fortes caigudes d’altres fabricants com Broadcom (-14,6%); AMD (-4,77%); Arm Holdings (-8,4%) o Micron (-9,8%), així com dels holandesos ASML (-7,2%) i ASM International (-11%).
Altres caigudes significatives este dilluns a Europa corresponien al fabricadora BE Semiconductor, amb una reculada de més del 6%, mentre que l’alemanya Infineon es deixava més d’un 2%.
Així mateix, en la Borsa de Tòquio, la cotització dels valors relacionats també ha patit importants caigudes este dilluns, amb descensos del 4,90% per a Tòquio Electron i del 8,6% per a Advantest.
Al marge del generalitzat desplome entre els fabricants de microprocessadors a ambdues ribes de l’Atlàntic, l’impacte de DeepSeek sobre les expectatives del mercat també es feia notar en la cotització d’empreses de subministrament energètic davant del temor al fet que la demanda d’energia de la IA siga inferior a l’esperada.
D’esta manera, la cotització de l’elèctrica nord-americana Vistra es desplomava més d’un 23%, mentre que la de GE Vernova queia un 17,7% i Aresta un 16%. Del seu costat, companyies de subministrament elèctric com Eaton o NRG es deixaven entre un 12% i un 13%, respectivament.










