26.9 C
València
Divendres, 13 juny, 2025

Els veïns de 31 municipis i altres barris afectats per la dana podran sol·licitar la targeta de transport gratuït

VALÈNCIA, 27 (EUROPA PRESS)

El conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha concretat que la targeta transport ‘Recuperem València’ per a viatjar gratuïtament en Metrovalencia, Rodalies, EMT, Metrobús i autobusos autonòmics estarà disponible en 31 municipis i “els grans barris” afectats per la dana del passat 29 d’octubre.

- Advertisement -Telegram València Diari

En concret, la targeta estarà disponible per a Sedaví, Paiporta, Massanassa, Alfafar, Llocnou de la Corona, Benetússer, Picanya, Catarroja, Algemesí, Beniparrell, Aldaia, L’Alcúdia, Albal, Guadassuar, Riba-roja de Túria, Alaquàs, Sot de Xera, Riola, Xiva, Loriguilla, Xest, Catadau, Pedralba, Utiel, Llombai, Montserrat, Godelleta, Quart de Poblet, Xirivella, Benicull de Xúquer i Xestalgar, així com en barris afectats per les inundacions “malgrat que la major part del municipis no haja tingut afecció”.

Després d’una trobada amb alcaldes i representants dels diferents ajuntaments amb els quals ha abordat la implementació de la mesura, ja que la gestió del títol es farà en col·laboració amb els consistoris, el conseller ha indicat que l’objectiu és que les targetes es lliuren en els mateixos ajuntaments per a “facilitar el seu accés als veïns”, segons arreplega la Generalitat en un comunicat.

El titular d’Infraestructures ha destacat la necessitat de “facilitar el transport als més afectats per la catàstrofe del 29 d’octubre”. “Els servicis llançadora per a part d’estos municipis ja són gratuïts, però hem volgut fer un pas més perquè els veïns viatgen de forma gratuïta en Metrovalencia, Rodalies, EMT, Metrobús i autobusos autonòmics”, ha valorat.

Martínez Mus ha indicat que s’han seleccionat els municipis i barris en els quals més d’un cinc per cent dels vehicles censats s’han vist afectats per les inundacions, encara que hi ha localitats “que han vist com el 80% de la flota està afectada i és necessari que existisca un suport fins a final d’any”.

Últimes notícies

Carlos Mazón recorda les paraules de Pedro Sánchez sobre la corrupció i les disculpes públiques

El president de la Generalitat valenciana, Carlos Mazón, recorda que Pedro Sánchez va afirmar que les disculpes públiques no són suficients en casos de corrupció, en referència al cas Koldo i la dimissió del secretari d'Organització del PSOE.

César Tárrega brilla en l’Europeu sub-21 amb un gol decisiu i lidera a Espanya cap a la victòria

César Tárrega, defensa del València, protagonitza un debut somiat en l'Europeu sub-21 marcant el gol de la victòria enfront d'Eslovàquia i és triat millor jugador del partit. Ara, la selecció espanyola enfoca el seu pròxim repte contra Romania.

Detinguts per estafar en plataformes de joc en línia mitjançant usurpació d’identitat

La Guàrdia Civil deté a tres persones i investiga a diverses més per estafar a través de la suplantació d'identitat en plataformes de joc en línia, evadint impostos sobre els guanys obtinguts.

La Lliga F 2025-2026 arrancarà a la fi d’agost i finalitzarà a la fi de maig amb 30 jornades

La temporada 2025-2026 de la Lliga F començarà l'últim cap de setmana d'agost i conclourà a la fi de maig després de 30 jornades. Es mantenen les mesures per a optimitzar la competició i les dates internacionals.

Toni Ten, nou entrenador del Movistar Estudiants per a les pròximes dos temporades

El Movistar Estudiants anuncia a Toni Ten com el seu nou entrenador per a les pròximes dos temporades en la categoria de plata del bàsquet espanyol.

Sanitat adjudicarà el nou Hospital General de Castelló abans de la tardor amb una inversió de 507 milions

Castelló avançarà en la seua infraestructura sanitària amb l'adjudicació del projecte del nou Hospital General abans de la tardor, que inclourà 765 habitacions i modernes àrees especialitzades.

Sandra Ygueravide s’acomiada del bàsquet 5×5 per a centrar-se en el 3×3 després d’una destacada trajectòria

La jugadora valenciana Sandra Ygueravide anuncia la seua retirada del bàsquet 5x5 després de més de 20 anys i s'enfocarà en la modalitat 3x3, buscant prolongar la seua carrera olímpica.

Absolen a professor d’institut acusat d’agressió sexual a dos alumnes per falta de proves

L'Audiència de València ha absolt a un professor acusat d'agressió sexual a dos alumnes d'un institut de Cheste al no comprovar-se la veracitat dels fets ni existir testimonis que els confirmen.