Mazón demana al Banc Sabadell un pla especial d’ajudes per a persones, empreses i municipis afectats per la dana

Valora el compromís de l’entitat de mantenir l’ocupació i les oficines a la Comunitat després de retornar la seua seu social a Catalunya

VALÈNCIA, 28 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha sol·licitat al Banc Sabadell que engegue un pla especial d’inversions per a les persones, empreses i municipis afectats per la dana del passat 29 d’octubre que «impulsen la reconstrucció econòmica i social del nostre territori».

D’esta manera li l’ha traslladat el cap del Consell al president del Banc Sabadell, Josep Oliu, i al conseller delegat de l’entitat, César González-Bueno, amb els qui s’ha reunit este dimarts al Palau de la Generalitat.

Després de la trobada, en un comunicat, Mazón ha avançat que la Generalitat i l’entitat financera crearan un grup de treball per a engegar amb «la màxima agilitat i rapidesa» un nou paquet de mesures «destinades a ajudar a les persones, comerços i empreses afectats per les riuades».

El dirigent autonòmic ha precisat que este pla contemplarà «diferents iniciatives que oferisquen facilitats i avantatges» per als damnificats, al mateix temps que ha posat en valor la «voluntat» de l’entitat financera de «seguir tenint un paper actiu i fonamental en la recuperació de la Comunitat Valenciana».

MANTENIMENT DE L’OCUPACIÓ I LES OFICINES

De la mateixa manera, ha remarcat el «compromís» del Banc Sabadell amb el manteniment de l’ocupació i la xarxa d’oficines a la Comunitat Valenciana després de la seua decisió de traslladar la seua seu social a Catalunya després de set anys a Alacant.

En este sentit, des de la Generalitat han recordat que el passat 30 d’octubre van obrir un compte solidari en col·laboració amb l’entitat financera, la recaptació de la qual es destina íntegrament a la reparació de danys després de la dana. Este compte ha recaptat més de 10 milions d’euros, dels quals tres han sigut aportats pel banc.

A més, l’entitat va aprovar una ampliació de 100 milions d’euros de la línia de crèdit a la disposició de la Generalitat, alhora que va augmentar els programes de finançament i avals de la Societat de Garantia Recíproca (SGR) perquè puguen ajudar a les empreses.

Recentment, a través d’un acord amb Afin SGR, el Sabadell ha ampliat el seu suport financer a les pimes afectades amb el denominat Préstec DANA 0%. Igualment, va desplegar oficines mòbils i va instal·lar caixers automàtics provisionals en les localitats més afectades per a assegurar els servicis financers, entre altres iniciatives.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.