Hamàs acusa a Israel de no aplicar íntegrament els compromisos humanitaris vinculats a l’alto el foc

El grup islamista parla de «retards deliberats» i «obstruccions» a l’entrada d’ajuda a l’enclavament palestí

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) ha acusat este dimarts a les autoritats d’Israel de no aplicar els seus compromisos en matèria humanitària en el marc de l’alto el foc a la Franja de Gaza, en vigor des del 19 de gener, inclosos «retards deliberats» i «obstruccions» a l’entrada d’ajuda a l’enclavament palestí.

Hazem Qasem, portaveu del grup islamista, ha recalcat que «l’ocupació israeliana seguix evadint l’aplicació de la via humanitària de l’acord d’alto el foc» i ha agregat que està impedint l’entrada «dels materials més importants i urgentment necessaris», entre ells tendes de campanya, combustible i maquinària pesada per a retirar enderrocs.

«El que s’ha aplicat en este aspecte és molt menys que el mínim acordat, la qual cosa reflectix una clara falta de compromís amb l’assumpte humanitari», ha lamentat, abans de reclamar als mediadors que «intervinguen» per a «abordar els defectes en l’aplicació del protocol humanitari de l’acord».

En este sentit, ha asseverat que l’ofensiva israeliana contra Gaza «va causar una gran destrucció, especialment al nord de la Franja, on l’ocupació ha destruït tots els aspectes de la vida, inclosa la quasi total destrucció d’habitatges, hospitals, pous, escoles i infraestructura».

Per la seua banda, Osama Hamdan, un alt càrrec del grup, ha confirmat que els mediadors han iniciat els contactes de cara a la segona fase de l’alto-el-foc, abans de denunciar igualment la «procrastinació per part de l’enemic» i la seua voluntat de «crear problemes» en l’aplicació dels pactes.

Hamdan ha argumentat que esta segona fase de les negociacions han d’abordar aspectes relacionats amb la reconstrucció de l’enclavament, una declaració d’alto el foc permanent i nous intercanvis d’ostatges i presos. «Estes negociacions podrien arribar un temps, però volem que el nostre poble tinga una oportunitat de reconstrucció i estabilitat».

A més, ha descartat que l’ofensiva d’Israel haja causat un buit de poder en l’ala militar del grup, les Brigades Ezzeldín al Qassam, malgrat la mort del seu líder, Mohamed Deif, i nombrosos alts càrrecs a causa dels atacs israelians contra Gaza.

«Els màrtirs que van ascendir des de llocs de lideratge en les Brigades van ser reemplaçats immediatament», ha argumentat, abans d’agregar que «no hi ha preocupació sobre l’estructura de les Brigades Ezzeldín al Qassam», segons ha arreplegat el diari palestí ‘Filastin’, vinculat al grup.

D’altra banda, ha reiterat el seu suport a la creació d'»un govern d’unitat nacional» a la Franja de Gaza. «Si això no és possible, estem oberts a totes les fórmules. És possible arribar a un acord sobre un mecanisme específic i tenim idees per a formar una administració nacional», ha resolt.

Últimes notícies

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.