Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Ejemplo de shortcode con estilo
Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

Set persones han resultat ferides en l’incendi forestal declarat este dissabte al matí en la Vall d’Uixò, al sud-est de la província de Castelló. Una d’elles està ingressada en la unitat de cremats de l’hospital La Fe de València, mentres que la resta han sigut ateses en diferents centres sanitaris.

Segons ha informat el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU), sis persones més han requerit atenció en urgències. Tres d’estes continuen ingressades en l’hospital de La Plana per inhalació de fum, la qual cosa evidencia la intensitat del fum generat pel foc.

L’incendi s’ha declarat la matinada d’este dissabte en una zona forestal de la Vall d’Uixò. El foc s’ha estés amb rapidesa i ha obligat a activar un ampli dispositiu d’emergències per a protegir la població i controlar les flames.

Desallotjaments massius

Com a mesura de prevenció, les autoritats han ordenat el desallotjament de tres municipis de la zona, com unes 6.000 persones afectades en total. Els municipis evacuats són Vilavella, Artana i Eslida, on s’han organitzat punts d’acollida per a la població desplaçada.

A més, també s’han desallotjat diverses vivendes rústiques situades en termes de la Vall d’Uixò, pròximes a l’àrea afectada per les flames. Estos desallotjaments busquen evitar riscos per a la integritat física de les persones davant un possible avanç del foc.

Els serveis d’emergència continuen treballant en l’extinció de l’incendi i en el seguiment de l’estat de les persones ferides. La situació seguix en evolució i es manté l’atenció sanitària als afectats per cremades i inhalació de fum, així com el dispositiu de seguretat per als municipis desallotjats.

Últimes notícies

Escorcollen a València la casa d’Ábalos pel cas Koldo

La UCO registra el domicili de l’exministre a València per orde del jutge del cas Koldo. L’actuació s’inclou en una peça separada oberta després d’un nou informe policial.

Quinze detinguts a Benicarló en desmantellar una xarxa familiar de tràfic de drogues

La Guardia Civil ha detingut quinze persones a Benicarló i ha desmantellat diversos punts de venda vinculats a una xarxa familiar. En sis escorcolls, ha trobat drogues, armes, diners i animals.

Ábalos demana anul·lar la condemna i suspendre’n l’execució

Ábalos ha recorregut davant del Tribunal Constitucional la condemna de 24 anys i tres mesos. També demana suspendre’n l’execució mentre es resol el recurs.

La incidència de la grip es quadruplica en una setmana a la Comunitat Valenciana

La incidència de la grip ha pujat un 300 % en una setmana i arriba a 28,2 casos per cada 100.000 persones en la Comunitat Valenciana.

Demanen 4 anys i 10 mesos per maltractar la parella i colpejar els gats

La Fiscalia d’Alacant reclama quatre anys i deu mesos de presó per a un home acusat de maltractar la parella, incomplir una prohibició d’acostament i colpejar els gats de casa.

Cinc quilòmetres de retenció per un accident múltiple a Museros

Una col·lisió múltiple en l’A-7 a Museros genera cinc quilòmetres de retenció cap a Alacant. No hi ha hagut víctimes i només s’han produït danys materials.

El sud d’Alacant espera ruixats forts i pugen les màximes

El litoral sud d’Alacant pot registrar ruixats amb tronades localment fortes este dijous. Les màximes pujaran, sobretot al sud interior de València.

La TDT canvia i açò és el que has de fer amb el televisor

La reorganització del 5 de novembre incorpora noves emissions i requerix una cerca de canals a partir de les huit del matí