Dansa València acollirà festivals de 17 països europeus en la primera trobada de la DanceFestNet

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Representants de festivals de 17 països europeus es donaran cita en Dansa València, que continua amb el «compromís amb la internacionalització de les arts del moviment a través de nous projectes».

Segons explica l’Institut Valencià de Cultura (IVC), enguany destaquen dos iniciatives: d’una banda, la integració de Dansa València en la coalició de festivals de dansa europeus Danse Festivals Network Europe (DanceFestNet), de la primera trobada de la qual serà seu els dies 8 i 9 d’abril; i per un altre, l’engegada d’una jornada per a promoure la projecció de les nostres companyies i artistes a Portugal.

La recentment formada DanceFestNet és una xarxa internacional que agrupa festivals de 17 països amb l’objectiu d’enfortir el paper de la dansa contemporània en la construcció d’un futur sostenible, inclusiu i innovador. La nova coalició acaba de triar la plataforma de dansa contemporània espanyola de Dansa València per a celebrar la seua primera trobada, la qual cosa «consolidarà la seua posició com a referent de la dansa en l’àmbit internacional», subratllen des de la Conselleria de Cultura.

Este esdeveniment marca l’inici de la col·laboració amb la xarxa com a festival associat i col·laborador en el programa ‘Visiting Artist’ (Artistes visitants), dissenyat per a recolzar als artistes de dansa locals en el desenvolupament de carreres exitoses i duradores.

«Este és un pas fonamental per a Dansa València i per a la projecció dels nostres artistes en l’escena internacional. Resulta molt estimulant integrar-nos en una xarxa interessada a abordar desafiaments globals a través de la dansa, prioritzant la mobilitat sostenible, la transició energètica, la inclusió social i la col·laboració interdisciplinària», ha asseverat o la directora del festival de l’IVC, María José Mora.

DanceFestNet està integrada per Biennal + Maison de la Danse de Lió (França), Bratislava en moviment (Eslovàquia), Festival Internacional de Dansa CODA Oslo (Noruega), Danse Fest Skopje (Macedònia del Nord), Danse Umbrella (Regne Unit), Festival de la Setmana de la Dansa (Croàcia), December Danse (Bèlgica), el Festival de Dansa de Dublín (Irlanda), el Festival Sismògraf (Espanya), Julidans (Països Baixos), Festival Internacional de Dansa TANEC PRAHA (República Txeca), Centre d’informació sobre la dansa lituana (Lituània), Festival One Danse (Bulgària), el Festival de Dansa de Reykjavík (Islàndia), STHLM DANS (Suècia), Tanz im August / HAU Hebbel am Ufer (Alemanya) i el Festival de Torinodanza (Itàlia), Zodiak – Festival Side Step (Finlàndia).

Entre els certàmens associats i col·laboradors, a més de Dansa València, es troben Danscentrum (Suècia), Dansa Metropolitana (Espanya), Europe Beyond Access (Europa), STL-Sõltumatu Tantsu Lava (Estònia) i la Plataforma Iberoamericana de Dansa/PID.

PRÒXIMA DESTINACIÓ: PORTUGAL

Si el 2024 Dansa València va posar el focus en el sud de França en honor de la mobilitat ètica de les companyies de dansa, este 2025 l’atenció es va a fixar a Portugal com a mercat estratègic. La fi és donar visibilitat a les produccions espanyoles en els espais internacionals amb accions desenvolupades amb antelació i posterioritat a la celebració del festival.

«Focus Portugal aspira a ser una cita on es visibilice a creadors i programadors de tots dos països, consolidant així una xarxa professional més sòlida i diversa. Dansa València continua d’esta manera amb el seu compromís d’acostar-nos als rics ecosistemes de la dansa contemporània dels nostres països veïns», ha destacat Mora.

Amb l’objectiu que la sessió presencial en el festival siga més fructífera, s’ha programat una sessió en línia d’acostament prèvia. Focus Portugal arrancarà amb aquest trobada virtual el dimarts 25 de març. Durant la cita s’explorarà l’escena de la dansa del país veí i les seues oportunitats.

L’especialista que s’encarregarà de dinamitzar la xarrada serà la gestora, dramaturga i coreògrafa Cristina Planas, codirectora artística i curadora del centre d’arts performativas de Berlín Something Great.

La convocatòria per a participar en esta trobada virtual s’obrirà el 21 de febrer i les persones interessades podran inscriure’s fins al 14 de març.

La conversa continuarà durant el festival. En concret, el dijous 11 d’abril, en el marc de les trobades professionals Nice to Meet You. L’objectiu és assentar espais de diàleg i connexió entre tots dos països.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.