VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)
La Filmoteca Valenciana recupera el cicle de la passada edició de la Mostra de València dedicat a la cineasta Nadia El Fani, que va ser suspès a causa de les conseqüències de les inundacions del 29 d’octubre.
Les pel·lícules de Nadia El Fani no són molt conegudes a Espanya i només han format part de la programació d’algun festival de manera ocasional. Per este motiu, la retrospectiva de la Mostra, que ara recupera la Filmoteca Valenciana, és “la més extensa” que se li ha dedicat fins ara a Espanya.
Com assenyala en un comunicat el coordinador del cicle, Eduardo Guillot, la retrospectiva “integra diferent formats –des del curt al llargmetratge– i gèneres (ficció, documental, autoficció, assaig), la qual cosa permet conèixer el seu treball en un sentit ampli i comprovar la coherència d’una obra que s’ha desenvolupat sempre a contra corrent, sortejant les dificultats a les quals s’enfronta una artista per a qui cada nova pel·lícula és un desafiament, la qual cosa unit a la seua militància per la justícia social, el feminisme i la societat laica convertixen el seu cine tant en arma de combat com en valuós testimoni del seu temps”.
“Nadia El Fani és una directora que ha fet cadascuna de les seues pel·lícules des de la llibertat que atorga la independència total, però pagant els molts peatges que la llibertat comporta”, assenyala Guillot.
El cicle es reinicia demà dijous, 6 de febrer, a les 20 hores, amb la projecció, en sessió única, de ‘Capitale Parenthèse’ (2024), el seu últim llargmetratge, que proposa una reflexió sobre el confinament que se li va imposar al març de 2020 a la població mundial a causa de l’epidèmia del covid.
Nadia El Fani estarà a la sala Berlanga per a presentar la pel·lícula al públic i mantindre un col·loqui després de la projecció amb Eduardo Guillot.