La corba de la grip registra el seu primer descens i els contagis baixen a 351 casos

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La corba de contagis de la grip ha registrat el seu primer descens des d’intervinguts desembre en baixar un 6,12 per cent fins als 351,1 casos per cada 100.000 habitants en la cinquena setmana de l’any enfront dels 374,3 del període anterior, quan es va aconseguir el pic en esta temporada.

Així mateix, la covid també ha registrat una disminució en caure fins als 18,4% el que suposa un 57% menys. Per contra, el virus respiratori sincitial (VRS) ha repuntat fins als 95,1 casos, un 54,3% més.

Així, es desprèn de l’últim del Butlletí del Sistema de Vigilància d’Infeccions Respiratòries Agudes (IRA) de la Comunitat Valenciana (SIVIRA CV), que analitza la cinquena setmana de l’any, del 27 de gener al 2 de febrer.

D’esta manera, la incidència del conjunt de malalties respiratòries analitzades baixa als 1.080,3 casos, la qual cosa suposa un 8,78 menys. La mitjana nacional és de 814,1 casos segons les últimes dades que correspon a la setmana anterior. De la mateixa manera, el grup d’edat més afectat seguix sent el de menys de 4 anys encara que la incidència ha decrescut fins als 3.867,2 casos.

Per la seua banda, la incidència de casos greus que requerixen d’ingrés hospitalari han pujat un punt fins als 22,5 casos enfront dels 21,3 de la setmana anterior.

ÚLTIMES NOTÍCIES