VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)
El Consell d’Administració de Sepes (Entitat Pública Empresarial de Sòl), adscrita al Ministeri d’Habitatge i Agenda Urbana, ha aprovat este dimecres la contractació de la redacció dels projectes d’edificació i direcció d’obra d’un nou edifici destinat a habitatge assequible en l’actuació residencial ‘Caserna d’Enginyers’ de València.
La directora general de Sepes, Leire Iglesias, va anunciar en la seua recent visita a l’actuació residencial el 28 de gener, que este nou edifici podrà albergar fins a 200 habitatges assequibles, en el marc del Pla d’Habitatge Assequible (PVAA) del Ministeri d’Habitatge i Agenda Urbana, segons ha indicat l’Executiu en un comunicat.
La forma d’adjudicació serà mitjançant concurs de projectes amb intervenció de Jurado, amb la finalitat de seleccionar la millor proposta que, per la seua adequació, qualitat arquitectònica i viabilitat tècnica, econòmica, constructiva, ambiental i social siga valorada pels membres del Jurado com més innovadora i sostenible.
Esta licitació se sumisca a la publicada el passat 21 de gener per a la redacció dels projectes d’edificació d’altres dos edificis, on es podran construir fins a 128 habitatges en altres dos parcel·les d’esta “important actuació residencial”, situada en el centre de València, “donant resposta a les actuals necessitats d’habitatge a preu assequible en la ciutat”.
El Ministeri ha ressaltat que l’execució dels projectes dels tres edificis residencials sobre aquestes parcel·les suposa un “important impuls” a actuació Caserna d’Enginyers, que permetrà generar en la ciutat de València 438 habitatges assequibles, a més d’espais públics de qualitat, zones verdes i equipament dotacional.
Caserna d’Enginyers és el primer projecte en el qual Sepes assumix noves funcions com a empresa pública d’habitatge i sòl, dirigides a la construcció i gestió d’un parc d’habitatge assequible del que formaran part estos immobles.
En esta licitació es valorarà la innovació i l’aposta per nous mètodes constructius que agiliten els processos d’edificació, en línia amb l’anunci del Govern d’Espanya del PERTE per l’habitatge a València.
La licitació dels projectes d’edificació directament per Sepes suposa “una millora tant en termes econòmics, triplicant la inversió de l’Estat de 20 a 60 milions d’euros en el conjunt de l’actuació residencial, com de retallada de terminis en iniciar-se en paral·lel a l’execució de les obres d’urbanització”, ha destacat el Ministeri.