Israel diu que Espanya està ‘obligada per llei’ a acollir als gazians que Trump busca reubicar

El ministre de Defensa israelià ordena a l’Exèrcit preparar l'»eixida voluntària» dels residents de l’enclavament

Apunta també a països com Irlanda, Noruega i Canadà com a futures destinacions per als palestins de la Franja

MADRID, 6 (EUROPA PRESS)

El ministre de Defensa israeliana, Israel Katz, ha ordenat rdyr dijous a l’Exèrcit preparar l'»eixida voluntària» de la població de la Franja de Gaza i ha afirmat que països com Espanya, Irlanda i Noruega estan «obligats per llei» a acollir als gazians seguint el pla anunciat pel president nord-americà, Donald Trump, que advoca per «reubicar permanentment» als residents de l’enclavament.

Katz, que ha qualificat la idea del magnat novaiorqués de «valent», ha puntualitzat que els gazians seguixen sent «ostatges» del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs). «Abans eren usats com a escuts humans. Hamàs va construir una infraestructura per a perpetrar el terrorisme i la va col·locar en el cor dels nuclis urbans. Ara extorquix als gazians i els impedix eixir de Gaza», ha lamentat.

Així, ha aplaudit el polèmic pla de Trump i ha matisat que este permetria a una gran quantitat de residents gazians «abandonar la zona per a dirigir-se a diversos llocs del món». És per això que ha demanat a les Forces Armades «traçar un pla perquè tots els residents que desitgen emigrar el puguen fer amb la seguretat que el lloc de destinació els acollirà», tal com ha puntualitzat.

En este sentit, ha esmentat a països com Espanya, Irlanda, Noruega i Canadà, als qui acusa d’haver abocat «acusacions falses» sobre Israel i «la seua guerra contra Hamàs a Gaza». «Estos països estan obligats per llei a permetre l’entrada dels residents de Gaza en el seu territori. Si es neguen a acceptar als palestins, la seua hipocresia quedarà exposada», ha asseverat en un comunicat difós per la seua oficina.

En relació amb Canadà, ha recordat que el Govern canadenc ja compta amb un programa per a regular estos fluxos migratoris i ha expressat en el passat «el seu desig a absorbir als residents de Gaza».

El pla que Katz posa ara en mans de l’Exèrcit establirà «eixides a través de creus fronterers» però també «rutes aèries i marítimes especialment fixades per a l’ocasió», tal com ha explicat.

«Els residents de Gaza han de tenir la llibertat d’emigrar i abandonar la zona, tal com succeïx a tot el món. El pla de Trump podria generar progressos per a aconseguir una Gaza desmilitaritzada que no supose una amenaça», ha sostingut.

Últimes notícies

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.