13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Concentració per la manca de seguretat a la presó de Villena

 

Esta setmana es coneixia el brutal atac que dilluns passat, 6 de setembre, patia la sotsdirectora de seguretat del CP Alacant II. Va ser a la porta de casa, quan un grup de 5 o 6 individus encaputxats la van envoltar i van acovardir. La víctima va patir diversos cops a la cara, mentre era amenaça de tenir “la boca tancada”.

A més, es coneixia que la sotsdirectora ja havia rebut amenaces d’este tipus via WhatsApp. Era a través d’un número ocult. Després de l’atac sofert, la funcionària de IIPP va denunciar els fets davant les Forces i Cossos de Seguretat.

Ha estat tal la condemna a este fet, i són tantes les vegades què s’ha denunciat la falta de seguretat a les presons, que els centres penitenciaris de país s’han unit per esta causa.

Així, els centres penitenciaris han convocat concentracions de rebuig per l’agressió soferta per la subdirectora de Seguretat d’Alacant II.

Els serveis centrals de la Secretaria General de IIPP, al costat dels centres penitenciaris, han convocat estes concentracions per hui, 9 de setembre.

Serà a les 12 h, I al Centre Penitenciari Alacant II, a Villena, assistirà el secretari general d’Institucions Penitenciàries, Ángel Luis Ortiz. L’acompanyarà la subdelegada de Govern a Alacant, Araceli Poblador.

Concentracions per la seguretat

 

No és la primera vegada que els treballadors penitenciaris denuncien la manca de seguretat en estos centres. Dilluns passat, 16 d’agost, els treballadors del Centre Penitenciari de Villena van patir diversos atacs violents per part d’alguns dels interns més conflictius i perillosos del departament d’aïllament.

L’agressió a la sotsdirectora ha estat la gota que ha fet vessar el got, per això s’han convocat  estes  concentracions per intentar revertir la situació.

 

Últimes notícies

Pilar Bernabé insta el PPCV a demanar perdó i l’acta a l’edil que va insultar a Pedro Sánchez

La delegada del Govern ha exigit al PP valencià que demane perdó i exigisca l'acta a la regidora de Vallanca que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez en un míting del PSOE. Ha qualificat l'episodi de violència política i ha reclamat responsabilitats.

Torres insta a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult 'ben preparat' d'una regidora al president Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Ha cridat a frenar la polarització i a respondre amb arguments i respecte.

La Comunitat Valenciana recorre la doble seu del consorci estatal de teràpies avançades

La Generalitat ha recorregut l'adjudicació de Precisa a Madrid i Barcelona. Defén el projecte de La Fe i busca que siga centre productor acadèmic i de limfòcits T.

El PSPV exigix a Pérez Llorca expulsar a la regidora del PP que va insultar a Sánchez

El PSPV-PSOE ha demanat a Juanfran Pérez Llorca l'expulsió d'una edil del PP de Vallanca que va insultar a Pedro Sánchez en un míting i ha criticat la falta de condemna.

El Suprem remitent la peça de Ábalos i Cerdán del cas Koldo a l’Audiència Nacional

El Suprem ha enviat a l'Audiència Nacional la peça separada del cas Koldo després de la renúncia de Ábalos i la consegüent pèrdua d'aforament. El juí per les màscares seguirà, previsiblement, en l'alt tribunal.

Un estudi de la UPV avala que els aiguamolls artificials protegixen la qualitat de l’aigua

La UPV ha demostrat que els aiguamolls artificials actuen com a sistemes tampó: retenen fins prop del 80% dels sòlids en suspensió i reduïxen el nitrogen amoniacal. Un bon disseny hidràulic, amb cel·les en paral·lel, millora el temps de residència i l'eficiència del tractament.

Sanitat reduïx a 7 dies el pas de la sospita de càncer a la primera consulta hospitalària

L'Estratègia en Càncer 2026-2030 fixa un màxim de set dies entre la sospita en Atenció Primària i la primera consulta hospitalària. El pla reforça la psico-oncologia, impulsa el diagnòstic genètic i preveu prototeràpia en 2026.

Un xoc entre dos cotxes a Castelló deixa un mort i dos ferits

Un xoc entre dos turismes en la N-340 va deixar un mort de 52 anys i dos ferits. L'avís va arribar al CICU a les 21.00 i els ferits van ser traslladats a l'Hospital General.