Xiva concedix els primers 800.000 euros d’ajudes de la Fundació Amancio Ortega a afectats per la dana

Les primeres ajudes s’han concedit a les persones que han perdut les seues llars

VALÈNCIA, 19 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Xiva ha iniciat la concessió de les ajudes lliurades al municipi per la Fundació Amancio Ortega i ja ha concedit els primers 800.000 euros a veïns i veïnes afectats per la dana, del total de 4,9 milions d’euros que sumen estes ajudes i que es distribuïxen en tres línies: de 3.000, 6.000 o 10.000 euros, segons el grau d’afectació.

Segons ha informat el consistori en un comunicat, es contemplen ajudes per a danys en habitatge, mobiliari, estris i/o electrodomèstics; per a danys en vehicles necessaris per al treball i ajudes per a la pèrdua de la font d’ingressos.

El regidor d’Hisenda i Promoció Econòmica, Enric Roig, ha destacat que han complit els terminis estipulats en la convocatòria publicada en el BOP. “Cal reconèixer el gran treball que estan fent els empleats públics de Xiva per a agilitar tots els tràmits i realitzar les comprovacions pertinents de tota la documentació lliurada”, ha subratllat.

A més, Roig ha indicat que la intenció és accelerar tots els expedients per a anar distribuint les ajudes setmanalment. L’edil ha explicat que esta primera fase “es concedix als ciutadans que tenen l’habitatge afectat i que els correspon una quantia de 10.000 euros, la més alta en les tres línies de la convocatòria”.

DESALLOTJAMENTS

“Són les persones amb una necessitat més urgent després d’haver perdut no únicament els seus habitatges, sinó les seues llars”, ha puntualitzat. La dana va provocar el desallotjament de diverses famílies dels seus habitatges, per a les quals el consistori ha cobert la seua estada en diferents establiments hotelers.

Després de les inspeccions tècniques i els corresponents informes pericials s’ha constatat la “obligatorietat” d’enderrocament d’alguns habitatges “per seguretat i protecció”.

L’alcalde Xiva, Ernesto Navarro, ha traslladat el seu agraïment per este suport rebut: “Les i els chivanos no podem més que agrair la solidaritat i col·laboració davant de la tragèdia que vivim el passat 29 octubre. Les ajudes de la Fundació Amancio Ortega són un impuls perquè puguem seguir avant; des de l’Ajuntament de Xiva no cap més que reconèixer este gran gest i seguir amb el compromís de tramitar de les sol·licituds de la manera més àgil i correcta”.

Davant del gran volum de sol·licituds, l’Ajuntament de Xiva va ampliar el termini per a sol·licitar l’ajuda fins a dilluns passat 17 de febrer. Alguna cosa que, encara que ha implicat una “sobrecàrrega de treball, ha perseguit no deixar a ningú sense la possibilitat d’accés a esta ajuda”, ha indicat el consistori.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.