El Govern adjudica 1.214 milions a set projectes per a impulsar les Valls de l’Hidrogen

Es preveu la mobilització de 5.000 milions amb els projectes i un total de 4 GW d’electrolitzadores

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta tercera del Govern i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Sara Aagesen, ha anunciat l’adjudicació provisional d’1.214 milions d’euros a set projectes, en resolució provisional de la convocatòria del programa Valls de l’Hidrogen.

En un esmorzar informatiu organitzat per Europa Press, Aagesen va assenyalar que estos projectes sumen un total d’11 instal·lacions d’electròlisis i es preveu que mobilitzen un total de 5.000 milions d’euros a Espanya.

La ministra va considerar que esta convocatòria té «una rellevància estratègica sense precedents» que va a permetre seguir avançant en esta agenda estratègica de descarbonitzar els sectors més difícils i crear ecosistemes en pols industrials.

En concret, els projectes seleccionats es focalitzen en cinc comunitats autònomes: Andalusia, Castella i Lleó, Aragó, Catalunya i Galícia.

Aagesen va destacar que esta convocatòria, a la qual es van presentar un total de 16 projectes, cerca donar solució a la descarbonització en sectors on l’electricitat no és una solució i es «necessita altres vectors». «En este cas, l’hidrogen renovable és una resposta», va dir.

A més, va subratllar que estos set projectes van a produir a Espanya un total de quatre gigagatios (GW) de capacitat, pràcticament un terç de l’objectiu de 12 GW de potència instal·lada electrolizadores arreplegat en el Pla Nacional Integrat d’Energia i Clima (PNIEC) al 2030.

9.000 OCUPACIONS DIRECTES I UNS 11.000 INDIRECTES.

A més, va estimar que el volum de mobilització d’inversió de 5.000 milions d’euros que representaran estos projectes permetran generar 9.000 ocupacions directes i aproximadament 11.000 ocupacions indirectes en la fase de construcció i posada en servici.

«A més, crec que van a generar ecosistemes que es van a consolidar. Parlem d’un sector de present i de futur. No estem parlant d’una tecnologia que arriba per a anar-se, sinó que arriba per a quedar-se en esta senda de descarbonització», va asseverar, afegint que, així mateix, el 90% d’estos electrolitzadores en els set projectes seran fabricats a Europa.

I és que Aagesen va apuntar que l’hidrogen renovable és una «història d’èxit» en el país i per a Espanya és «un projecte país. «Som un país especialment atractiu bàsicament perquè som més competitius en estes energies renovables», va afegir.

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.