BRUSSEL·LES, 25 (EUROPA PRESS)
Espanya espera que la cimera extraordinari de líders de la Unió Europea del pròxim 6 de març reforce la unitat europea respecte a Ucraïna, en un moment en el qual Estats Units vol llançar negociacions de pau amb Rússia i arribar a un acord ràpid per a un alto el foc en el conflicte.
En declaracions des de Brussel·les abans del Consell d’Assumptes Generals, el secretari d’Estat per a la UE, Fernando Sampedro, ha apuntat que el resultat «esperable» per a la reunió extraordinària de la setmana vinent, així com la cita de finals de mes, servisquen per «al reforç de la unitat» i «de la resposta conjunta que la Unió Europea».
«Este és el missatge que s’ha volgut donar ahir a Kíiv, amb esta presència del president del Govern junt amb la resta de líders internacionals i europeus, i este és el missatge que esperem donar el 6 de març i també el 20 de març», ha explicat abans d’una reunió marcada pel tercer aniversari de la invasió russa d’Ucraïna.
El president del Consell Europeu, António Costa, ha convocat un cim extraordinari el pròxim 6 de març per a abordar amb els 27 líders tant la situació a Ucraïna com la necessitat de reforçar la defensa europea, en un moment en el qual creix el temor en la UE a un acord de pau ràpid per a Ucraïna, a esquena d’ucraïnesos i europeus.
En este sentit, la ministra d’Assumptes Europeus de Suècia, Jessica Rosencrantz, ha demanat centrar-se en què la UE «siga seriosa» en el suport a Ucraïna i en la inversió de la Defensa, insistint que qualsevol negociació sobre Ucraïna han de tenir en compte a les autoritats ucraïneses. «Ha de negociar quan i com entra en negociacions», ha assenyalat.
El seu homòleg finlandès, Joakim Strand, ha insistit que la UE «reforce» a Kíiv abans d’unes negociacions i que no es llancen converses sense comptar amb els ucraïnesos. «El més important les pròximes setmanes és recolzar a Ucraïna, reforçar el màxim la seua posició abans de qualsevol taula de negociació i que la UE parle amb una sola veu», ha postil·lat.
Thomas Byrne, secretari d’Estat per a la UE d’Irlanda, ha evitat el xoc amb Estats Units, apuntant que Dublín aspira a contactes constructius amb Washington, al mateix temps que ha demanat reconèixer el suport significatiu que brinda a Ucraïna. «Volem pau però ha de ser una pau ucraïnesa», ha resumit.











