La Policia deté un fugitiu buscat per homicidi per les autoritats de Polònia des del 2003

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han detingut al Port de Sagunt un fugitiu buscat per les autoritats de Polònia per un homicidi comès l’any 2003. El pròfug, que utilitzava múltiples identitats, era reclamat pels delictes d’homicidi i tràfic de drogues, i en identificar-li a Espanya, es va detectar que pesava sobre ell una requisitoria nacional per agressió sexual, segons ha informat la Policia en un comunicat.

La investigació es va iniciar a Espanya al desembre de l’any 2021 després de rebre’s una sol·licitud, per part de les autoritats poloneses, sobre la possible presència al país d’un pròfug al que s’atribuïa la seua participació en els delictes d’homicidi amb arma de foc i tràfic de drogues.

Pels fets, ocorreguts el 2003, se li sol·licitava una pena màxima de presó de 15 anys. El reclamat hauria amenaçat amb un arma de foc, juntament amb altres persones, a un home al que finalment van acabar disparant en la ciutat polonesa de Jelenia. L’ara detingut suposadament feia ús de múltiples identitats per a evitar la seua detenció.

Gràcies al continu intercanvi d’informació entre les autoritats de tots dos països, es va tenir coneixement que el fugitiu es trobava fent vida a Espanya junt amb la seua parella sentimental en la zona de la Comunitat Valenciana.

L’ara detingut utilitzava diferents identitats amb la finalitat d’evitar la seua localització i detenció, la qual cosa va dificultar enormement el seu arrest. En una de les seues identitats constava una reclamació judicial per abús sexual.

Durant les perquisicions, els agents van sol·licitar una comprovació de ressenyes dactilars del fugitiu i van obtenir coincidència amb una altra identitat en la qual constava una reclamació judicial nacional en vigor per un delicte d’agressió sexual.

Després de diverses indagacions, es van realitzar dispositius de vigilància entorn de diferents domicilis i es va poder comprovar que efectivament el fugitiu residia en un d’ells situat en el municipi valencià de Port de Sagunt.

Per a dur a terme la detenció del fugitiu, a més d’activar la Xarxa Nacional de Fugitius a València, es va comptar amb la col·laboració d’unitats especialitzades de la Policia per a dur a terme l’arrest donada la seua «alta perillositat» en poder anar armat i ser expert en arts marcials.

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.
FILMOTECA D'ESTIU