23.6 C
València
Diumenge, 18 maig, 2025

Educació concedix els premis a la promoció del valencià en els llibrets de les falles amb una dotació de 133.000 euros

La Falla Plaça de la Malva d’Alzira ha obtingut el primer premi de la Comunitat Valenciana, dotat amb 5.000 euros

VALÈNCIA, 26 (EUROPA PRESS)

- Advertisement -Telegram València Diari

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha concedit els premis a la promoció de l’ús del valencià en els llibrets de les falles amb una dotació total de 133.000 euros.

La convocatòria d’enguany ha superat el nombre de participants de les edicions anteriors. Vora dos-centes quaranta sol·licituds de comissions falleres provinents dels diferents pobles que celebren les festes de falles han volgut participar en este concurs que cada dia adquirix més prestigi i presència entre el món faller, destaca l’administració autonòmica en un comunicat.

Remarquen que els 80 premis de Comunitat Valenciana, dotats d’un total de 88.500 euros, fan “molt atractiva la participació, a més dels 30 premis Ciutat de València amb una dotació total de 44.500 euros per a les comissions falleres de la ciutat·. Són els premis als llibrets fallers millors dotats econòmicament. El total de la convocatòria és de 133.000 euros.

Per al director general d’Ordenació Educativa i Política Lingüística, Ignacio Martínez Arrúe, “és una gran satisfacció poder comprovar com el món faller participa cada dia més en el concurs de la Generalitat per a la promoció de l’ús del valencià en la festa de les falles. És senyal que anem avançant en fer més present el valencià en aquelles activitats tan valencianes i tan participatives com les festes falleres”.

La Falla Plaça de la Malva d’Alzira ha obtingut el primer premi de la Comunitat Valenciana, dotat amb 5.000 euros. El segon guardó, amb 4.500 euros, ha anat a la Falla Roís de Corella de Gandia. El tercer premi, amb 4.000 euros, ha sigut per a la Falla Mercat de Silla i el quart guardó, de 3.500 euros l’ha obtingut la Falla La Palmera de Sagunt.

Els quatre primers premis de la Ciutat de València, amb la mateixa dotació que els anteriors, han sigut: el primer per a la Falla de la Plaça la Reina, Pau, Sant Vicent, el segon per a la Falla Na Jordana, el tercer per a la Falla Borrull – Socors i el quart per a la Falla Arxiduc Carles – Músic Gomis.

Segons el director general, “l’excel·lent qualitat dels llibrets presentats ha fet molt difícil la decisió del jurat”. La gran diversitat en l’estil, la presentació, la creativitat manifestada, l’enginy i gràcia dels textos i l’originalitat són factors que s’han tingut en compte a l’hora de valorar els llibrets, afegix.

D’altra banda, la Conselleria assenyala que els llibrets que han participat, a més dels de les falles de la ciutat de València, provenen de 34 municipis repartits per la geografia valenciana: Albal, Alberic, Aldaia, Algemesí, Alginet, Alzira, Benicarló, Benifaió, Borriana, Carcaixent, Cullera, Dénia, Elda, l’Eliana, Fortaleny, Gandia, Nàquera, Oliva, Paterna, Pego, Picassent, la Pobla de Farnals, la Pobla Llarga, el Puig de Santa Maria, Sagunt, Silla, Sollana, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Torrent, la Vall D’Uixó, Vilamarxant, Xàtiva i Xirivella.

Els premis seran atorgats en l’acte oficial del lliurament amb la presència de la Fallera Major de València i Cort d’Honor que tindrà lloc el dissabte 1 de març a les 10.00 horas, en el Palau de les Arts.

Últimes notícies

El col·legi Carmelites Vedruna d’Alcoi conclou amb èxit la campanya solidària per a l’últim artesà de futbolins de la Comunitat Valenciana

El col·legi Carmelites Vedruna d'Alcoi finalitza la seua campanya per a ajudar al fuster Agustín Navarro, afectat per la dana a Paiporta, amb la compra de dos futbolins.

Denunciat per volar un dron sense permís prop de la Central Nuclear de Cofrentes

La Guàrdia Civil ha denunciat a un home per sobrevolar amb un dron la zona protegida de la Central Nuclear de Cofrentes sense el permís ni segur necessari.

L’oratge a la Comunitat Valenciana este diutmenge: pocs núvols, pols en suspensió i ascens de temperatures

Este diumenge a la Comunitat Valenciana predominarà un cel poc nuvolós amb pols en suspensió i un ascens generalitzat de les temperatures màximes a Castelló, València i Alacant.

Niu per a aus de pas: novel·la que entrellaça arquitectura, dansa i vivències personals

Sonia Rayos debuta en la novel·la amb 'Niu per a aus de pas', un relat que combina arquitectura, dansa i records personals, oferint una visió lluminosa i profunda sobre el quotidià.

Estrella i Lukas es coronen a València com les noves icones del breaking espanyol

A València, Estrella i Lukas guanyen la Final Nacional de Xarxa Bull BC One 2025 i representaran a Espanya en la final mundial de breaking a Tòquio.

85-91: València Basket assegura ser cap de sèrie amb una victòria a Girona

València Basket aconseguix la condició de cap de sèrie en la Lliga Endesa després de véncer 91-85 al Bàsquet Girona

València Basket assegura el cap de sèrie amb una victòria clau davant el Girona

El València Basket va segellar la seua condició de cap de sèrie després de véncer 91-85 al Bàsquet Girona

Benidorm s’ompli de eurofans per a la macrofesta amb Melody i el seu tema Diva abans de la final d’Eurovisió 2025

Uns 800 eurofans es reunixen a Benidorm per a gaudir d'una festa prèvia a la final d'Eurovisió 2025 amb la participació de Melody i la seua cançó Diva, en un esdeveniment amb pantalles gegants i activitats per a tots.