Anuncios

La Generalitat finalitza l’obra civil del pont de Metrovalencia a Paiporta i demana urgència al Govern central

La Generalitat Valenciana ha anunciat la finalització de l’obra civil del pont de Metrovalencia a Paiporta, un projecte que ha estat executat en temps rècord. El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha reclamat al Govern central “la mateixa celeritat en les seues actuacions que ha demostrat la Generalitat”, atès que fins ara no han començat les obres en els ponts projectats que resten pendents.

Martínez Mus ha realitzat aquesta declaració durant una visita al pont, en la qual ha estat acompanyat per l’alcaldessa de Paiporta, Maribel Albalat, i el director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Alfonso Novo. En aquesta visita, ha pogut comprovar que la instal·lació de la via en el pont ferroviari sobre el barranc del Poyo està ben avançada, la qual permetrà recuperar, abans de l’estiu, el servei de les Línies 1, 2 i 7 de Metrovalencia fins a Vilanova de Castelló.

Anuncios

“L’objectiu és que el 21 de juny el servei estiga operatiu i avancem a molt bon ritme”, ha assenyalat el conseller, fora de les expectatives del projecte inicial. Durant la seva visita, Martínez Mus ha observat l’estat de les obres, que inclouen la restauració de l’estructura del viaducte i la construcció d’una passarel·la per a vianants, que van resultar greument afectades per les inundacions del passat 29 d’octubre.

“Aquesta obra representa una nova fita històrica per a la Generalitat, al ser el primer pont construït des de zero en un temps rècord de menys de cinc mesos, reflectint el compromís del Consell amb l’agilitat i l’eficiència en l’execució de projectes essencials”, ha recalcat Mus. “Si fóra un pont per a vehicles, ja estaria operatiu”, ha afegit amb un to compromès.

Amb la finalització de la instal·lació de la superestructura de la via a Paiporta, s’executaran els treballs de tancament, canalitzacions, ancoratges de pals de catenària i altres equipaments. Així mateix, es duran a terme proves de càrrega i una inspecció final per a garantir la seguretat d’aquesta infraestructura, que ha estat millorada respecte a l’original.

Amb aquest avanç, FGV ha iniciat el trasllat dels combois que van quedar aïllats a l’estació de Torrent Avinguda fins als Tallers de Machado, per a assegurar la seva inspecció i manteniment abans de ser reintegrats al servei de Metrovalencia.

Martínez Mus ha ressaltat la importància d’aquesta actuació, ja que és crucial perquè tota la xarxa de Metrovalencia torni a estar operativa després de la interrupció del servei causada per la greu dana, i ha destacat que s’estan destinant 130 milions d’euros en tot aquest procés de reactivació.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.

Cessa petició pròpia la directora general del Sector Públic de la Generalitat, Mar González

El ple del Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Mar González com a directora general del Sector Públic de la Generalitat i ha agraït la seua labor en el càrrec.

El Consell suma 7 milions més en ajudes al lloguer per a afectats per la dana de 2024

El Consell amplia en set milions d'euros les ajudes al lloguer per als qui no poden usar la seua vivenda després de la dana del 29 d'octubre de 2024 i obri un nou termini fins a 2026.

El jutge manté l’arxivament del cas per l’incendi de Campanar al no veure indicis nous

El jutge d'Instrucció manté l'arxivament provisional de la causa per l'incendi de Campanar en considerar que l'informe pericial dels afectats no aporta dades noves ni rellevants.

El excomisionado de la dana refusa comparéixer en la comissió de Les Corts

El excomisionado del Govern per a la dana, José María Ángel, rebutja acudir a la comissió d'investigació de Les Corts en considerar que només les Corts Generals poden controlar-li, la qual cosa el PP interpreta com un boicot de l'Executiu.
Anuncios