20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Sanitat ordena la retirada de dos lots d’Omeprazol

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), dependent del Ministeri de Sanitat, ha ordenat la retirada de dos lots d’omeprazol per “possible alliberament de grànuls de silica gel a l’interior dels flascons per un defecte en el tancament del dipòsit d’aquest dessecant”.

 

Segons ha informat l’AEMPS a través d’un comunicat, es tracta de l’omeprazol de TEVA 40 mg Càpsules Dures Gastrorresistentes, 56 càpsules en Flascó, lot 16738 i data de caducitat 30/06/2022; i d’omeprazol TEVA-Rimafar 20 mg Càpsules Dures Gastrorresistentes EFG, 56 càpsules lot 16873 i data de caducitat 30/06/2022.

 

Sanitat ha procedit a la retirada del mercat de totes les unitats distribuïdes dels lots afectats i la seua devolució al laboratori per les vies habituals.

 

Què conté aquest medicament?

L’Omeprazol Teva Group conté, segons es recull en el prospecte del medicament, el principi actiu omeprazol. Pertany a un grup denominat “inhibidors de la bomba de protons”. Aquests fàrmacs actuen reduint la quantitat d’àcid produïda per l’estómac. Omeprazol Teva Group s’utilitza per a tractar les següents malalties: 

 

  • Malaltia per reflux gastroesofágico (ERGE). En aquest trastorn, l’àcid de l’estómac passa a l’esòfag (el tub que uneix la gola amb l’estómac), provocant dolor, inflamació i cremor.
  • Úlceres en la part superior de l’intestí (úlcera duodenal) o en l’estómac (úlcera gàstrica).
  • Úlceres infectades per un bacteri anomenat “Helicobacter pylori”. Si pateix aquesta malaltia, és
  • possible que el seu metge li recepte a més antibiòtics per a tractar la infecció i permetre que cicatritze l’úlcera.
  •  Úlceres causades per uns medicaments denominats AINEs (antiinflamatoris no esteroidals).
  •  Excés d’àcid en l’estómac provocat per un tumor en el pàncrees (síndrome de Zollinger-Ellison).

Últimes notícies

Redó alerta que el negacionismo de l’extrema dreta està alimentant la violència

La ministra d'Igualtat ha vinculat l'auge del negacionismo i del discurs d'odi amb un increment de la violència i ha assenyalat repunts a Andalusia i la Comunitat Valenciana.

CCOO denuncia impagaments: professors sense cobrar des de novembre i nòmines incompletes

CCOO ha denunciat impagaments i nòmines incompletes en l'educació pública valenciana des de novembre. Educació replica que només hi ha 15 incidències tècniques a Alacant.

MClan, La Fúmiga i El Diluvi lideren el Maror Festival a la Vila Joiosa al juny

La tercera edició del Maror Festival se celebrarà el 26 i 27 de juny a la platja de la Antoneta, a la Vila Joiosa, amb MClan, La Fúmiga i El Diluvi al capdavant. El cartell suma bandes de pop i rock, DJs i una zona gastronòmica; les entrades ja estan disponibles en marorfest.com.

Sanitat diagnostica 66 casos de mutilació genital femenina en 2025 en la Comunitat Valenciana

Sanitat ha diagnosticat 66 dones afectades per mutilació genital femenina en 2025 en la Comunitat Valenciana. L'actualització del protocol i noves ferramentes reforcen la prevenció i el seguiment.

El Suprem obliga a Ábalos i Koldo a comparéixer en persona en l’audiència preliminar del cas Koldo

El Suprem ha rebutjat que José Luis Ábalos i Koldo García seguisquen per videoconferència l'audiència preliminar del dia 12 i els obliga a acudir en persona. La providència arriba després de revisar els seus escrits i informes mèdics i antecedix a l'acte que obrirà la via al juí, previsiblement a l'abril.

Urtasun defén que les llibreries són espais de dinamització i ciutadania crítica

El ministre de Cultura ha reivindicat en el XXVII Congrés de Llibreries el paper de les llibreries com a nodes comunitaris que fomenten pensament lliure. La trobada aborda bibliodiversidad, novetats de Todostuslibros.com i el debat sobre l'IVA cultural.

Morant advertix que cap oligarca tecnològic està per damunt de la sobirania d’un poble

La ministra Diana Morant ha defés que cap empresa, tampoc els anomenats oligarques tecnològics, pot situar-se per damunt de les lleis i la sobirania. Ha respost així al missatge de Pável Dúrov després de l'anunci de restringir l'accés de menors de 16 a les xarxes socials.

22 anys i mig per assassinar a la seua parella amb 18 punyalades a Alcoi

L'Audiència Provincial ha condemnat a un home a 22 anys i mig de presó per assassinar a la seua parella amb almenys 18 punyalades a Alcoi en 2022. El jurat popular va apreciar traïdoria, acarnissament i agreujants de parentiu i discriminació per raó de gènere.