L’Agència Estatal de Meteorologia ha emés un avís de nivell groc per a l’interior nord de la província de Castelló a causa de la previsió de tempestes acompanyades de graníssol de grandària considerable i ratxes de vent que podrien superar els 70 quilòmetres per hora.
Este avís meteorològic està previst per a este dilluns, activant-se a partir de les 15.00 hores i estenent-se fins a les 22.00 hores. Les condicions atmosfèriques adverses poden afectar especialment les zones més internes de Castelló, on es recomana mantindre precaució davant possibles episodis de graníssol que podrien danyar vehicles i cultius.
D’altra banda, per al dimarts, s’ha instaurat un altre avís groc també a l’interior nord de Castelló, esta vegada a causa de vents forts del nord-oest. Es preveu que estes ratxes de vent puguen aconseguir velocitats màximes de fins a 80 quilòmetres per hora, amb l’alerta vigent des de les 6.00 fins a les 18.00 hores.
Recomanacions davant l’avís groc
Davant esta situació meteorològica, s’aconsella a la població prendre precaucions, com evitar activitats a l’aire lliure durant les hores de major alerta i assegurar objectes que puguen ser desplaçats pel vent. Així mateix, es recomana a conductors extremar la precaució en la carretera a causa de la possible reducció de la visibilitat i condicions esvaroses del paviment per la tempesta.
Seguiment de la situació
L’Agència Estatal de Meteorologia manté la vigilància sobre l’evolució del front tempestuós i actualitzarà els avisos conforme canvien les condicions meteorològiques. Les previsions indiquen que estes tempestes i vents poden generar variacions notables en el temps local, per la qual cosa és fonamental estar atents a les comunicacions oficials per a minimitzar danys i riscos.
Mesures preventives
Estos avisos formen part de les mesures preventives per a informar i preparar a la població davant fenòmens meteorològics adversos que, en este cas, afecten principalment l’interior nord de Castelló, una zona que sol ser sensible a canvis bruscos en el temps durant la primavera.