20.7 C
València
Dimecres, 4 juny, 2025

Descens de temperatures i cels poc nuvolosos en la Comunitat Valenciana este primer dilluns de juny

L’inici de la setmana en la Comunitat Valenciana es caracteritza per un clima estable amb cels poc nuvolosos i la presència d’alguns núvols alts intermitents. Este primer dilluns de juny mostra un descens progressiu de les temperatures, la qual cosa oferix un respir de la calor registrada en dies anteriors.

Al matí, el vent serà fluix i de direcció variable, però al llarg del dia augmentarà la seua intensitat fins a aconseguir vents moderats del nord-est en la franja litoral. A l’interior, predominaran vents fluixos a moderats de component este, la qual cosa contribuïx a mantindre la sensació de frescor a la regió.

- Advertisement -Telegram València Diari

El pronòstic per al dimarts

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) indica que per al dimarts s’esperen cels poc nuvolosos, amb un augment en intervals de núvols mitjans i alts. Existix la possibilitat de ruixats acompanyats de tempestes a l’interior nord a la vesprada, per la qual cosa es recomana precaució a la població en eixes zones.

Temperatures i vents

Respecte a les temperatures, el dimarts mantindran un lleuger descens o romandran estables, mentres que els vents continuaran bufant de l’est, sent fluixos a moderats en el litoral i amb intervals de moderat en la resta del territori.

Temperatures registrades

Quant a les temperatures registrades en les últimes 24 hores en les tres capitals de província, es van reportar màximes i mínimes de 31,4 i 21,3 graus a Castelló; 30,4 i 21,7 graus a València; i 32,2 i 19,2 graus a Alacant, respectivament.

Pronòstic marítim

D’altra banda, el pronòstic marítim per a les aigües costaneres presenta variacions en la força i direcció del vent.

Castelló

A Castelló es preveuen vents variables de força 2 a 4, tendint a nord i nord-est amb increment a força 4 a 5 durant la vesprada, amb mar arrissada a marejadilla que augmentarà a maror.

València

A València, els vents bufaran de l’est i sud-est, amb força entre 3 i 6, amainant per la matinada a variable 2 a 4 i tornant a augmentar a nord i nord-est de 3 a 5 a la vesprada, amb la mar presentant marejadilla a maror.

Alacant

Finalment, a Alacant, el vent serà variable amb força 2 a 3, localment sud-est 4 a 5 en el nord, intensificant-se a nord i nord-est 3 a 6 en la matinada, i rolando a este en el sud a la vesprada. L’estat de la mar anirà d’arrissada a maror, amb possibilitat de maror forta en el sud.

Estes dades permeten anticipar un començament de juny amb condicions meteorològiques moderades, descens tèrmic i una vigilància especial per a possibles tempestes a l’interior nord durant el dimarts, tot el que facilita als habitants planificar les seues activitats a l’aire lliure i marítimes amb major seguretat.

Últimes notícies

Colombians denuncien agressió policial amb presumpte biaix racista a València

Cinc colombians presenten querella contra policies a València per agressions i tracte racista durant una operació al maig que va acabar en detencions.

Ciutadans Sol·licita Verificar el Mòbil de Núñez de Aemet en Investigació per la Dana

Ciutadans demana acarar el telèfon mòbil de José Ángel Núñez, cap de Climatologia de Aemet a la Comunitat Valenciana, amb la documentació presentada en la causa judicial per la gestió de la dana.

Tempestes intenses en la Comunitat Valenciana deixen 36 litres per metre quadrat a Navarrés i provoquen la cancel·lació del concert de Myke Towers a...

Les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 36 l/m² a Navarrés i han obligat a cancel·lar el concert de Myke Towers a València per seguretat.

La Generalitat i els ajuntaments afectats rebran més de 54 milions de l’acompte europeu per a la dana

La Generalitat rebrà 30,8 milions i els ajuntaments afectats 23,5 milions de l'avançament de 100 milions del Fons de Solidaritat de la UE per a afrontar danys de la dana.

El Govern detalla el repartiment de l’acompte de fons de la UE per a la DANA

El Ministeri d'Hisenda ha comunicat el procés per a distribuir 100 milions d'euros de l'acompte del Fons de Solidaritat de la Unió Europea destinat a afrontar els danys causats per la DANA a Espanya.

Govern i PP enfronten models oposats sobre vivenda en la Conferència de Presidents

La Conferència de Presidents a Barcelona serà l'escenari on Govern i comunitats del PP confrontaran les seues visions sobre vivenda: més intervenció estatal enfront de major mercat. Es debaten lleis, preus i solucions per a accés assequible.

Condemnen a 15 anys d’internament psiquiàtric a home que va intentar matar a un altre a Alacant

Un home de 26 anys ha sigut condemnat a 15 anys d'internament en un centre psiquiàtric després d'intentar assassinar a un altre hoste en una pensió d'Alacant. La víctima va patir ferides greus però va ser salvada a temps.

Ruixats i tempestes localment fortes a l’interior nord de Castelló este dimecres

La Comunitat Valenciana enfrontarà este dimecres intervals de núvols alts i tempestes localment fortes a l'interior nord de Castelló, amb temperatures variables i vent de component oest.